Magazyn Tesco najczęściej czytaną publikacją w Wielkiej Brytanii

Gazeta sieci supermarketów pobiła pod względem czytelnictwa nawet tabloid "The Sun". Tesco stało się wpływowym właścicielem medialnym - pisze "Financial Times".
Od początku tego roku do września magazyn sieci Tesco zanotował wzrost liczby czytelników o 8 proc., do 7,2 mln osób. To więcej niż jakakolwiek brytyjska gazeta lub czasopismo, wynika z raportu czytelnictwa National Readership Survey cytowanego przez "FT".

Nawet flagowy tabloid Ruperta Murdocha "The Sun" trafia z każdym swoim pojedynczym numerem do mniejszej liczby osób - 7,1 mln. To prawie o jedną piątą mniej niż dziesięć lat temu.

Zdaniem analityków medialnych za sukcesem magazynu Tesco i jego obecnością wśród najważniejszych brytyjskich wydawnictw stoi "nadzwyczajne imperium w całym kraju". Nie bez znaczenia pozostają też problemy tradycyjnej prasy drukowanej, takie jak spadek przychodów z reklam czy konkurencja ze strony treści publikowanych w internecie.

Darmowa gazeta sieci wydawana jest dwa razy w miesiącu i dostępna w ponad 800 sklepach w całej Wielkiej Brytanii. Magazyn zawiera zwykle wywiady ze znanymi osobami, przepisy kulinarne i porady.

"FT" zwraca uwagę, że choć gazeta Tesco ma większą liczbę czytelników pojedynczego numeru, to "The Sun" nadal trafia do szerszej liczby odbiorców dzięki częstszym publikacjom oraz dłuższemu zaangażowaniu czytelnika. Tabloid czytany jest bowiem średnio przez 29 minut, a darmowy magazyn sieci handlowej - 16 minut.