FoodCare przejmuje napój energetyczny dla kobiet Blow
Wiesław Włodarski, właściciel spółki FoodCare, powiększył portfolio swojej firmy o kolejny napój energetyczny - Blow. Tylko w przyszłym roku na promocję energetyka wyda 12 mln zł - podał ?Puls Biznesu?
- Kobiety lubią dedykowane tylko im produkty. Blow był dostępny wyłącznie w miejscach typu fitness czy siłownia. My wprowadzimy go do szerokiej dystrybucji wszędzie tam, gdzie jesteśmy z innymi naszymi napojami - mówi Wiesław Włodarski w rozmowie z "Pulsem Biznesu". Prezes FoodCare nie chce ujawnić kwoty transakcji z PB Group. Dotychczasowy właściciel energetyka dla kobiet, który pojawił się w sprzedaży przed dwoma laty, zlecał jego produkcję. FoodCare ma zatroszczyć się także o ten element.
- W przyszłym roku czeka nas inwestycja w nową linię produkcyjną, bo rosnąc w takim tempie, osiągniemy maksimum zdolności produkcyjnych. Będzie to wydatek rzędu 4-5 mln euro - uważa Włodarski w rozmowie z "PB". Obecnie udziały napoju Blow sięgają 1,5 proc., ale - jak zapowiedział nowy właściciel - za rok mają już mieć 5 proc. Osiągnąć zamierzony cel ma znana amerykańska twarz aktorki. Spółka nie chce ujawnić której.
W tym roku do promowania napoju energetycznego Black - należącego do FoodCare - zatrudniono Mike'a Tysona, z którym podpisany został pięcioletni kontrakt. Według danych spółki (za AC Nielsen) Black miał we wrześniu 18 proc. udziałów w rynku - wartościowo. Drugie miejsce przypadło Red Bullowi, a trzecie napojowi Tiger produkowanemu przez Grupę Maspex Wadowice, który zdobył 12,8 proc. rynku.
Potentat energetyków
Blow będzie trzecim napojem energetycznym należącym do spółki FoodCare. Oprócz Black ma jeszcze ekonomiczną markę N-gine, której udziały wynoszą 6 proc. (szacunki spółki). W sumie w tym roku FoodCare wyprodukuje 200 mln puszek energetyków. Marek Sypka, prezes Agros-Novy, producent Demon Energy Drink, w rozmowie z "Pulsem Biznesu" zaznacza, że biznes pod hasłem "energetyki dla kobiet" jest wielkim wyzwaniem. Zdaniem Sypki wszelkie badania rynkowe wskazują, że po takie napoje sięga zaledwie kilka proc. kobiet.
Krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 825 mln zł rocznie (dane Nielsen dla FoodCare za listopad 2011 - październik 2012 r.) i urósł o 31 proc. Pod względem wielkości konsumpcji jesteśmy trzecim tak energetycznym rynkiem w Europie. O rynek walczą również takie koncerny jak Coca-Cola (z marką Burn), która wraz z FoodCare'em, Maspexem i Red Bullem kontroluje połowę energetycznego rynku.
- W przyszłym roku czeka nas inwestycja w nową linię produkcyjną, bo rosnąc w takim tempie, osiągniemy maksimum zdolności produkcyjnych. Będzie to wydatek rzędu 4-5 mln euro - uważa Włodarski w rozmowie z "PB". Obecnie udziały napoju Blow sięgają 1,5 proc., ale - jak zapowiedział nowy właściciel - za rok mają już mieć 5 proc. Osiągnąć zamierzony cel ma znana amerykańska twarz aktorki. Spółka nie chce ujawnić której.
W tym roku do promowania napoju energetycznego Black - należącego do FoodCare - zatrudniono Mike'a Tysona, z którym podpisany został pięcioletni kontrakt. Według danych spółki (za AC Nielsen) Black miał we wrześniu 18 proc. udziałów w rynku - wartościowo. Drugie miejsce przypadło Red Bullowi, a trzecie napojowi Tiger produkowanemu przez Grupę Maspex Wadowice, który zdobył 12,8 proc. rynku.
Potentat energetyków
Blow będzie trzecim napojem energetycznym należącym do spółki FoodCare. Oprócz Black ma jeszcze ekonomiczną markę N-gine, której udziały wynoszą 6 proc. (szacunki spółki). W sumie w tym roku FoodCare wyprodukuje 200 mln puszek energetyków. Marek Sypka, prezes Agros-Novy, producent Demon Energy Drink, w rozmowie z "Pulsem Biznesu" zaznacza, że biznes pod hasłem "energetyki dla kobiet" jest wielkim wyzwaniem. Zdaniem Sypki wszelkie badania rynkowe wskazują, że po takie napoje sięga zaledwie kilka proc. kobiet.
Krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 825 mln zł rocznie (dane Nielsen dla FoodCare za listopad 2011 - październik 2012 r.) i urósł o 31 proc. Pod względem wielkości konsumpcji jesteśmy trzecim tak energetycznym rynkiem w Europie. O rynek walczą również takie koncerny jak Coca-Cola (z marką Burn), która wraz z FoodCare'em, Maspexem i Red Bullem kontroluje połowę energetycznego rynku.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Małe spięcie na linii Kanada-USA. Poszło o kontrowersyjny rurociąg. Biden zadzwonił do Trudeau
-
Europa przedłuża restrykcje: wydłużone lockdowny, godzina policyjna, zawieszone nabożeństwa
-
Rządowy pełnomocnik ds. szczepień: Pfizer zmienił zasady gry. Mamy odpowiedź koncernu
-
Miliard dolarów w loterii. Trzecia najwyższa wygrana w USA w historii padła w Michigan
-
Bill Gates zaszczepił się przeciwko koronawirusowi. "Czuję się świetnie"
- Nasza Galaktyka Droga Mleczna jest zdeformowana. To efekt zdarzenia sprzed 3 mld lat
- Ujemne stopy procentowe w Polsce? Samcik: Możemy sobie zepsuć wartość pieniądza [STUDIO BIZNES]
- Zakaz handlu. Czy 24 stycznia to niedziela handlowa? Czy sklepy są dziś otwarte?
- Globalny zakaz broni jądrowej wszedł w życie. Ale nie podpisały go ani USA, ani Rosja
- Parlament Europejski nie chce cyfrowych niewolników. "Nie" dla bycia online przez cały czas