Media Markt ucieka z Chin. Państwo Środka trudnym rynkiem dla Metro AG

Niemiecka grupa handlowa Metro AG zamierza sprzedać lub zlikwidować działające w Chinach markety Media Markt - informuje Reuters, powołując się na źródła zbliżone do spółki
Grupa Media-Saturn, w której skład wchodzą znane w Europie markety z elektroniką i sprzętem AGD, czyli Saturn i Media Markt, pojawiła się w Chinach w 2010 roku w wyniku umowy joint venture z tajwańską spółką Foxconn Technology. Efektem tej umowy jest siedem testowych placówek Media Markt, które działają w Szanghaju i okolicach.

Początkowo Metro miało ogromne plany ekspansji, zapowiadając, że do 2015 roku w Państwie Środka stanie ponad sto marketów Media Markt. Plany te zastopował jednak nowy prezes Metro Olaf Koch, który przyznał w październiku, że chiński rynek okazał się trudniejszy od przewidywań grupy. Reuters pisze, że rynek ten jest wyjątkowo nasycony w segmencie elektroniki, a wyniszczającą wojnę cenową toczą liczne w tym kraju sklepy internetowe i międzynarodowi giganci handlowi, jak Tesco czy Home Depot.

Plany Metro pokrzyżował też niemiecki miliarder Erich Kellerhals, założyciel Media Markt i jeden z udziałowców grupy Media-Saturn, który wycofał się z chińskiej spółki joint venture.

2012 rok był trudny dla grupy Metro. Kiepska kondycja finansowa spółki sprawiła, że pod koniec listopada Metro sprzedało swoje hipermarkety Real w Europie Środkowo-Wschodniej. Za 91 hipermarketów i 13 galerii handlowych w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie Niemcy zainkasowali 1,1 mld euro od francuskiej grupy Auchan.

Czytaj więcej: Auchan przejmuje hipermarkety Real

Władze Metro AG odmówiły komentarza w sprawie doniesień Reutersa.