Świetne wyniki Piotra i Pawła. Ekspansja trwa

Wzrost obrotów o 9,2 proc., 10 nowych sklepów, e-sklep w całej Polsce i rozszerzenie asortymentu marki własnej do 300 produktów - to najważniejsze osiągnięcie znanej sieci supermarketów z Poznania
Obroty Piotra i Pawła w 2012 roku wyniosły 1,842 mld zł, co oznacza wzrost o 9,2 proc. w skali ostatnich 12 miesięcy. W minionym roku znana sieć supermarketów otworzyła dziesięć nowych sklepów - w Grudziądzu, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Brwinowie koło Warszawy, we Wrocławiu, w Olsztynie, Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku. W sumie Piotr i Paweł ma obecnie 90 sklepów w 51 miastach, a w przyszłym roku chce przekroczyć magiczną granicę 100 placówek.

- W 2013 roku nowe sklepy zostaną otwarte m.in. w Skórzewie koło Poznania, w Poznaniu i Konstancinie pod Warszawą - mówi Joanna Przybylska, kierownik ds. marketingu. Obecnie w Piotrze i Pawle pracuje 4,8 tys. ludzi.

Dobre wyniki osiągnął też segment zakupów przez internet - w tym roku sieć supermarketów zanotowała 14-proc. wzrost obrotów z tytułu e-zakupów. Całkowita suma wyniosła 41 mln zł, a przedstawiciele sieci Piotr i Paweł zakładają, że dzięki rozszerzeniu oferty e-zakupów na całą Polskę, sprzedaż będzie dynamicznie rosła.

Istotną częścią strategii sieci jest też rozwój marki własnej - obecnie Piotr i Paweł sprzedaje pod swoją marką ponad 300 produktów. W przyszłym roku asortyment powiększy się o 200 kolejnych pozycji - pod marką Piotr i Paweł sprzedawane będą m.in. przekąski słone, herbaty, mrożonki, lody, woda, mąka, a także pieczywo.

W bieżącym roku sieć przewiduje dwucyfrowy wzrost obrotu.