Co trzecie opakowanie ciastek czy chipsów jest w połowie puste

Instytucje zajmujące się w Niemczech ochroną praw konsumenckich sprawdziły, co naprawdę znajduje się w opakowaniach z ciasteczkami i przekąskami. Jak się okazało, średnio 40 proc. zawartości opakowań to powietrze - podał ?Die Welt?
Producenci słodyczy wiedzą, że klienci chętnie sięgają po większe opakowania. W Niemczech opanowali oni manipulowanie klientami do perfekcji. W wielu opakowaniach montowane są nawet tzw. okienka, dzięki którym konsumenci mają mieć wrażenie, że opakowanie jest pełne danego produktu.

Badania konsumenckie

Centrala Konsumenta w Nadrenii-Westfalii skrytykowała wielkie opakowania spotykane w handlu artykułami spożywczymi. Podano, że opakowania z ciasteczkami i snackami średnio zawierają 40 proc. pustej powierzchni.



Urząd przeprowadził badania 15 produktów znanych producentów oferowanych w supermarketach i dyskontach. Stwierdzono, że wielu konsumentów po kupnie danego produktu może czuć się oszukanych. Po dokładnych badaniach opakowań z deklarowaną zawartością od 75 do 300 gramów keksów, ciasteczek, snacków i musli takich producentów jak Brandt, Coppenrath, Byodo czy Schneekoppe okazało się, że konsument chętniej sięga po duże opakowanie.



Wprowadzanie w błąd

Producenci w związku z tym sięgają po wyrafinowane narzędzie. I tak prawie co trzecie opakowanie z przebadanych produktów wyposażone było w tzw. okienko sugerujące większą zawartość produktu. Powyżej widzialnego obszaru brak było już jednak wypełnienia produktem.

Ustawa o artykułach spożywczych zabrania producentom wprowadzania w błąd konsumenta co do zawartości opakowania poprzez jego wielkość. Jednak ustawa nie daje urzędom ochrony konsumenta odpowiednich narzędzi do egzekucji.

Czy uważasz, że z polskimi opakowaniami jest ten sam problem?
Więcej o:
Komentarze (102)
Co trzecie opakowanie ciastek czy chipsów jest w połowie puste
Zaloguj się
  • jonia2012

    Oceniono 165 razy 157

    Zupełnie to samo z np. drogimi kremami do twarzy: pakowane w dużym kartonowym pudelku i w pojemniku z grubym szklanym dnem stanowiącym połowę jego objętości. Kremu tyle co kot napłakał i tu się zastanawiam skąd się to bierze: nie sadzę żeby składniki na te kremy były dużo droższe niż materiały na opakowania więc po to ta cala maskarada? Żeby częściej produkt kupować? Chyba nie inaczej…

  • xa3

    Oceniono 135 razy 53

    Problemy pierwszego swiata. Macie podana wage na opakowaniu, geniusze. Kto chwile sie zastanawia przy zakupie, a nie laduje koszyk 'na pale' raczej nie czuje sie oszukiwany.

  • adasko63

    Oceniono 71 razy 51

    Co za malkontenci!
    Każdy guru pozytywnego myślenia zaznaczy, że opakowanie jest przecież do połowy pełne.
    Myśl pozytywnie, kliencie i nie marudź -przecież to powietrze ma w sobie powiew wielkiego świata biznesu...

  • wojna71

    Oceniono 38 razy 34

    U nas jest podobnie i nikt tym się nie zajmuje lub nie zajmował. Chyba kilka lat temu o tym mówiono, ale nadal kantują. W Biedronce orzechy (obtaczane w czymś tam) w przezroczystym pudełku, zajmują połowę objętości pudełka. Takich przykładów można mnożyć.

  • bigmaciek

    Oceniono 34 razy 32

    Nic nowego. U nas wystarczy kupić puszkę orzeszków felix aby zobaczyć że jest pełne jedynie w dwie trzecie.

  • burak.z.onetu

    Oceniono 30 razy 26

    Świat się wali do góry nogami -Gdzie ta przysłowiowa uczciwośc i rzetelność Niemców. Skoro u nich już zaczyna tak być, to czego mamy zamiar szukać na półkach sklepowych na wschód od Odry? Uczciwości?

  • ado43

    Oceniono 44 razy 26

    Mam takie pytanko, kto je takie śmieci i po co?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX