Które sieci handlowe są najbardziej przyjazne klientom?

Z badania szwedzkiej firmy Daymaker wynika, że poprawia się jakość obsługi w sieciach handlowych w Polsce. W badaniu najlepiej wypadła perfumeria Douglas, najgorzej sklepy z ubraniami C&A - pisze ?Puls Biznesu?
Firma Daymaker, która doradza sieciom handlowym, po raz trzeci sprawdziła jakość obsługi klientów w sklepach w Polsce. W styczniu i w lutym tajemniczy klienci (mystery shoppers) odwiedzili sklepy należące do 125 sieci z 19 branż. Oceniali otoczenie sklepu, pierwsze wrażenie, rozpoznanie potrzeb klienta przez sprzedawców, wiedzę sprzedawców, proces sprzedaży oraz pożegnanie z klientem. Na tej podstawie stworzyli ranking liczony w procentach. W sumie sieci uzyskały wynik na poziomie 67,4 proc., czyli o ponad 10 pkt proc. wyższy niż w badaniu przeprowadzonym rok wcześniej. Najwyżej oceniono jakość obsługi w perfumeriach (wynik 87 proc.), a najgorzej w księgarniach (41 proc.).

Jak wypadły sklepy w poszczególnych branżach? Wśród sklepów odzieżowych najwyższą ocenę uzyskała obsługa w salonach Wólczanki (97 proc.). Najgorzej wypadły sklepy C&A, które dostały ocenę zaledwie na poziomie 21 proc.

Wśród sklepów z obuwiem najlepiej wypadła Bata (82 proc.), a najgorzej CCC (48 proc.).

Spośród drogerii The Body Shop uzyskał 93 proc., a Rossmann - 78 proc.

Wśród salonów RTV-AGD Sony Center uzyskało aż 94 proc., a Euro RTV AGD - 47 proc. Badanie firmy Daymaker pokazuje, że wśród stacji benzynowych najlepiej wypadł Lotos (79 proc.), a najgorzej Orlen (45 proc.).

- Jakość obsługi w Polsce poprawia się według klasycznego schematu - najpierw w najłatwiejszych obszarach, jak mówienie klientom "dzień dobry". Żeby mieć naprawdę dobrą obsługę, sieci muszą jednak popracować nad całym procesem sprzedaży, nie tylko jego początkiem - mówi cytowana przez "Puls Biznesu" Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.

Czy uważasz, że sieci handlowe w Polsce są przyjazne klientom?
Więcej o: