Które sieci handlowe są najbardziej przyjazne klientom?
Z badania szwedzkiej firmy Daymaker wynika, że poprawia się jakość obsługi w sieciach handlowych w Polsce. W badaniu najlepiej wypadła perfumeria Douglas, najgorzej sklepy z ubraniami C&A - pisze ?Puls Biznesu?
Firma Daymaker, która doradza sieciom handlowym, po raz trzeci sprawdziła jakość obsługi klientów w sklepach w Polsce. W styczniu i w lutym tajemniczy klienci (mystery shoppers) odwiedzili sklepy należące do 125 sieci z 19 branż. Oceniali otoczenie sklepu, pierwsze wrażenie, rozpoznanie potrzeb klienta przez sprzedawców, wiedzę sprzedawców, proces sprzedaży oraz pożegnanie z klientem. Na tej podstawie stworzyli ranking liczony w procentach. W sumie sieci uzyskały wynik na poziomie 67,4 proc., czyli o ponad 10 pkt proc. wyższy niż w badaniu przeprowadzonym rok wcześniej. Najwyżej oceniono jakość obsługi w perfumeriach (wynik 87 proc.), a najgorzej w księgarniach (41 proc.).
Jak wypadły sklepy w poszczególnych branżach? Wśród sklepów odzieżowych najwyższą ocenę uzyskała obsługa w salonach Wólczanki (97 proc.). Najgorzej wypadły sklepy C&A, które dostały ocenę zaledwie na poziomie 21 proc.
Wśród sklepów z obuwiem najlepiej wypadła Bata (82 proc.), a najgorzej CCC (48 proc.).
Spośród drogerii The Body Shop uzyskał 93 proc., a Rossmann - 78 proc.
Wśród salonów RTV-AGD Sony Center uzyskało aż 94 proc., a Euro RTV AGD - 47 proc. Badanie firmy Daymaker pokazuje, że wśród stacji benzynowych najlepiej wypadł Lotos (79 proc.), a najgorzej Orlen (45 proc.).
- Jakość obsługi w Polsce poprawia się według klasycznego schematu - najpierw w najłatwiejszych obszarach, jak mówienie klientom "dzień dobry". Żeby mieć naprawdę dobrą obsługę, sieci muszą jednak popracować nad całym procesem sprzedaży, nie tylko jego początkiem - mówi cytowana przez "Puls Biznesu" Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.
Jak wypadły sklepy w poszczególnych branżach? Wśród sklepów odzieżowych najwyższą ocenę uzyskała obsługa w salonach Wólczanki (97 proc.). Najgorzej wypadły sklepy C&A, które dostały ocenę zaledwie na poziomie 21 proc.
Wśród sklepów z obuwiem najlepiej wypadła Bata (82 proc.), a najgorzej CCC (48 proc.).
Spośród drogerii The Body Shop uzyskał 93 proc., a Rossmann - 78 proc.
Wśród salonów RTV-AGD Sony Center uzyskało aż 94 proc., a Euro RTV AGD - 47 proc. Badanie firmy Daymaker pokazuje, że wśród stacji benzynowych najlepiej wypadł Lotos (79 proc.), a najgorzej Orlen (45 proc.).
- Jakość obsługi w Polsce poprawia się według klasycznego schematu - najpierw w najłatwiejszych obszarach, jak mówienie klientom "dzień dobry". Żeby mieć naprawdę dobrą obsługę, sieci muszą jednak popracować nad całym procesem sprzedaży, nie tylko jego początkiem - mówi cytowana przez "Puls Biznesu" Sofia Valentin, dyrektor generalna Daymakera.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Małe spięcie na linii Kanada-USA. Poszło o kontrowersyjny rurociąg. Biden zadzwonił do Trudeau
-
Europa przedłuża restrykcje: wydłużone lockdowny, godzina policyjna, zawieszone nabożeństwa
-
Ujemne stopy procentowe w Polsce? Samcik: Możemy sobie zepsuć wartość pieniądza [STUDIO BIZNES]
-
Rządowy pełnomocnik ds. szczepień: Pfizer zmienił zasady gry. Mamy odpowiedź koncernu
-
Nasza Galaktyka Droga Mleczna jest zdeformowana. To efekt zdarzenia sprzed 3 mld lat
- Krzysztof Kowalczyk z NBP: Banknot o nominale 1000 złotych może wejść do obiegu za pięć lat
- W trzecim kwartale oszuści ukradli blisko 18 mln zł z kont bankowych
- Centra handlowe, siłownie i hotele otwarte od lutego? Minister podaje warunki. Decyzje lada dzień
- Jak nie dać sobie ukraść konta na Twitterze i Facebooku? Poradnik dla polityków PiS (i nie tylko) [TOPtech]
- Zakaz handlu. Czy 24 stycznia to niedziela handlowa? Czy sklepy są dziś otwarte?