"Piąty stadion" wraca do TVP. Tyskie powtórzy gigantyczny sukces?

Prawie rok po Euro 2012 wyemitowany zostanie drugi sezon serialu promującego piwo Tyskie. - To genialne posunięcie - chwalą eksperci. Dzięki zmasowanej promocji przy okazji Euro Tyskie zyskało więcej niż oficjalni sponsorzy piłkarskich mistrzostw
Od 20 marca w każdą środę o godzinie 20.15 oraz w dni najważniejszych wydarzeń piłkarskich rozpocznie się emisja 56 nowych odcinków. Każdy z nich trwać będzie 4 minuty, a akcja tak jak w pierwszej serii, toczyć się będzie w pubie o nazwie Piąty Stadion. Tak jak rok temu główne role w serialu grają znani aktorzy: Piotr Adamczyk, Tomasz Karolak czy Arkadiusz Jakubik. - Druga edycja serialu "Piąty stadion" to naturalna kontynuacja losów popularnych bohaterów, którzy zyskali sobie przychylność widzów. W pubie gromadzi się społeczność fanów piłki nożnej i wspólnie z innymi dopinguje swoje ulubione drużyny klubowe i narodowe - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Ale nie o sympatycznych bohaterów tu chodzi - Tyskie realizuje drugą serię, bo pierwsza okazała się gigantycznym sukcesem. Co prawda wyniki oglądalności nie powalają na kolana - 63. odcinki pierwszej serii wraz z powtórkami średnio oglądało ok. 550 tys. widzów, a najlepiej oglądany odcinek przyciągnął 4,4-milionową widownię (dane Nielsen Audience Measurement) - ale marka Tyskie osiągnęła duży sukces wizerunkowy w czasie Euro 2012.

Choć Kompania Piwowarska nie była sponsorem tytularnym tej imprezy, to okazała się mistrzem marketingu zwodniczego. Kampanię "Piąty stadion" zainaugurowały reklamy z piłkarskimi legendami: Zbigniewem Bońkiem, Luisem Figo i Marco van Bastenem. Potem rozpoczęła się zmasowana kampania reklamowa przy użyciu miniserialu, dzięki któremu...Tyskie zyskało więcej niż oficjalni sponsorzy Europy. Z badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych pokazującego dziesięć marek najbardziej kojarzonych z mistrzostwami wynika, że browar Tyskie znalazł się w tym zestawieniu. Okazało się, że konsumenci bardziej z Euro kojarzyli Tyskie niż Warkę (oficjalny sponsor polskiej reprezentacji) oraz Carlsberga (oficjalny sponsor Euro 2012).

Czytaj więcej o wynikach badań: Którzy sponsorzy zyskali najwięcej na Euro 2012?.

Kompania Piwowarska nie zdradza, ile będzie ją kosztowała emisja i produkcja serialu. - Nie podajemy informacji dotyczących wydatków związanych z produkcją serialu - mówi Kwiatkowski. Rynkowi eksperci chwalą jednak ten ruch. - Moim zdaniem to genialne posunięcie. Postrzegam to jednak jako reklamę, a nie serial. Firmie udało się przyciągnąć znanych aktorów, a formuła serialu sprawia, że widzowie nie przyciszają telewizorów ani nie przełączają kanałów, a oglądają zakamuflowaną reklamę produktu - mówi Piotr Janik, dyrektor działu analiz w KBC Securities. Janik przyznaje, że nie widział podobnego rozwiązania, czyli stworzenia reklamy w serialu. - Coraz bardziej popularny w Polsce jest product placement, czyli lokowanie produktu w serialach czy filmach. W tym przypadku mamy jednak do czynienia ze zwykłą reklamą, która jest pozytywnie odbierana przez widzów - dodaje Janik. Zdaniem analityka, jeżeli druga edycja przyniesie tak pozytywny odzew jak pierwsza, to niewykluczone, że Kompania Piwowarska będzie chciała emitować kolejne części.

Zobacz 1. odcinek serialu "Piąty stadion":