Na zakupy z kartą lojalnościową. Gdzie opłaca się najbardziej?

Karty lojalnościowe oferują swoim klientom wszystkie liczące się na rynku sieci sklepów spożywczych. Według właścicieli sklepów program zbierania punktów to świetny wabik na klientów. Które sklepy mają najlepsze oferty? Czy to się rzeczywiście opłaca?
Hipermarket Auchan Hipermarket Auchan Fot. Agnieszka Wocal / Agencja Gazeta

Skarbonka w Auchan

Nietypowy system zbierania punktów uruchomiła francuska sieć Auchan. Klienci, którzy zdecydowali się przystąpić do programu lojalnościowego Skarbonka, mogą zrobić zakupy za kilkaset złotych i nie otrzymać ani jednego punktu. Dlaczego? Punkty, które zamienia się na pieniądze, zdobywa się bowiem tylko i wyłącznie za kupno produktów oznaczonych znakiem Skarbonki. Zebranymi w ten sposób punktami mogą posiadacze karty płacić w całości lub częściowo za przyszłe zakupy. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie zebrane w roku kalendarzowym punkty wygasają wraz z jego końcem.

Tesco przy ul. Toruńskiej funkcjonuje teraz jako Tesco Extra. Tesco przy ul. Toruńskiej funkcjonuje teraz jako Tesco Extra. gazeta.pl

Club Card i punkty

W innej dużej sieci hipermarketów - Tesco - uczestnicy programu Club Card otrzymują jeden punkt za każde 2 zł wydane w sklepie. Dla klienta oznacza to, że każde wydane 2 zł na artykuły w sklepie Tesco to 1 gr do wykorzystania w przyszłości. Dla przykładu - za wydanie 600 zł otrzymuje się 300 pkt, czyli de facto 3 zł. Plusem w porównaniu z programem Auchan jest to, że punkty zbierane w Tesco mają dwuletni okres ważności. Do tego, przystępując do programu otrzymuje się dodatkowe dwie karty (breloczki) dla członków rodziny. Dzięki temu aż trzy osoby mogą zbierać punkty na jedno konto.

Supermarket Carrefour Express Supermarket Carrefour Express FOT. ALEKSANDER PRUGAR / AGENCJA GAZETA

Z Rodzinką łatwiej?

Mistrzem komplikacji w przyznawaniu punktów okazała się być sieć Carrefour. W programie Rodzinka klienci otrzymują: 1 pkt za zakupy do 4,99 zł, 3 pkt za zakupy od 5 do 9,99 zł, 6 pkt od 10 do 19,99 zł, 9 pkt od 20 do 29,99 zł itd. Posiadacze karty mają też okazję otrzymania dodatkowych punktów (od 3 do 15) za kupno produktów marki własnej Carrefour. Zebrane punkty wykorzystywać można na nagrody zamieszczone zarówno na stronie internetowej, jak i w katalogu dostępnym w sklepach Carrefour.

Osoby, które liczą na odebranie jako nagrody odtwarzacza DVD, marki Hyundai, muszą jednak uzbierać na koncie 5 tys. pkt i dodatkowo wydać 25 zł. Odkurzacz Centrino to koszt 90 zł i 5,9 tys. pkt.

Bon od E.Leclerc

Jak zdobyć punkty w E.Leclercu? Za każde zakupy powyżej 50 zł i kolejne wydane 30 zł klient otrzymuje 1 pkt. Do tego sieć zachęca swoich klientów do kupowania produktów oznaczonych znakiem "bon dla ciebie od E.Leclerc". Dzięki temu można odebrać bon przy kasie, a następnie zapłacić nim przy kolejnych wizytach w E.Leclerc. Dzięki zebranym punktom można wybierać prezenty lub płacić za zakupy w hipermarketach E.Leclerc.

Supermarket Piotr i Paweł Supermarket Piotr i Paweł Fot. Lukasz Ogrodowczyk / Agencja Gazeta

Rabat w delikatesach

W walce o klientów za pośrednictwem programów lojalnościowych i rabatowych nie pozostają w tyle sieci delikatesów. Piotr i Paweł proponuje kartę rabatową, którą można już otrzymać, dokonując zakupów za przynajmniej 150 zł. Z kartą każdy rachunek od 50 zł będzie niższy o 3 proc., od 150 zł przysługuje 4 proc. rabatu, a od 300 zł - 5 proc. Rabaty nie obowiązują jednak przy dokonywaniu zakupów za pośrednictwem e-delikatesów, które stają się coraz bardziej popularną formą robienia zakupów.

Sklep Bomi Sklep Bomi Fot. Rafa3 Malko / Agencja Gazeta

Bardzo ważny klient

W otrzymaniu karty rabatowej najwyżej poprzeczkę ustawiają delikatesy Bomi. Aby otrzymać kartę Bardzo Ważnego Klienta, trzeba dokonać jednorazowo zakupów za kwotę co najmniej 300 zł. Podstawowy rabat przysługujący posiadaczowi karty wynosi 3 proc. - Rabat ten może zostać podniesiony do 4 proc., jeżeli posiadacz karty, w okresie sześciu miesięcy, dokona zakupów w sklepach Bomi za kwotę co najmniej 10 tys. zł, 5 proc., jeżeli wartość dokonanych zakupów, w okresie sześciu miesięcy, liczonym od daty przyznania rabatu 4-procentowego, osiągnie co najmniej 12 tys. zł, 6 proc., jeżeli wartość dokonanych zakupów w okresie sześciu miesięcy liczonym od daty przyznania rabatu 5-procentowego osiągnie co najmniej 15 tys. zł - czytamy w regulaminie programu.

Tylko dla koneserów

Alma ze swoim Klubem Konesera zdecydowała się na współpracę z firmami z innych branż. Kartę zdobyć można otrzymać, wydając w delikatesach minimum 200 zł. Najlepsi klienci, którzy w Delikatesach Alma wydają ponad 10 tys. zł w ciągu sześciu miesięcy, honorowani są kartą Gold. Wiąże się ona z dodatkowymi przywilejami - dodatkowe 25 proc. punktów za każde zakupy, atrakcyjne rabaty u partnerów - m.in. w Deni Cler, Vistuli, Wólczance czy W.Kruk. - Nagrody naszego programu lojalnościowego prezentowane są w specjalnym katalogu. Wśród nich zarówno ekskluzywne alkohole, jak i akcesoria kuchenne oraz galanteria. Zebrane w klubie punkty wymieniać można również na mile programu Miles & More - zaznacza Justyna Zajączkowska PR menedżer w Alma Market. Punkty Klubu Konesera dostaje się również za zakupy w sklepie internetowym Alma24.pl.