Na zakupy z kartą lojalnościową. Gdzie opłaca się najbardziej?

Skarbonka w Auchan
Nietypowy system zbierania punktów uruchomiła francuska sieć Auchan. Klienci, którzy zdecydowali się przystąpić do programu lojalnościowego Skarbonka, mogą zrobić zakupy za kilkaset złotych i nie otrzymać ani jednego punktu. Dlaczego? Punkty, które zamienia się na pieniądze, zdobywa się bowiem tylko i wyłącznie za kupno produktów oznaczonych znakiem Skarbonki. Zebranymi w ten sposób punktami mogą posiadacze karty płacić w całości lub częściowo za przyszłe zakupy. Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie zebrane w roku kalendarzowym punkty wygasają wraz z jego końcem.
Club Card i punkty
W innej dużej sieci hipermarketów - Tesco - uczestnicy programu Club Card otrzymują jeden punkt za każde 2 zł wydane w sklepie. Dla klienta oznacza to, że każde wydane 2 zł na artykuły w sklepie Tesco to 1 gr do wykorzystania w przyszłości. Dla przykładu - za wydanie 600 zł otrzymuje się 300 pkt, czyli de facto 3 zł. Plusem w porównaniu z programem Auchan jest to, że punkty zbierane w Tesco mają dwuletni okres ważności. Do tego, przystępując do programu otrzymuje się dodatkowe dwie karty (breloczki) dla członków rodziny. Dzięki temu aż trzy osoby mogą zbierać punkty na jedno konto.
Z Rodzinką łatwiej?
Mistrzem komplikacji w przyznawaniu punktów okazała się być sieć Carrefour. W programie Rodzinka klienci otrzymują: 1 pkt za zakupy do 4,99 zł, 3 pkt za zakupy od 5 do 9,99 zł, 6 pkt od 10 do 19,99 zł, 9 pkt od 20 do 29,99 zł itd. Posiadacze karty mają też okazję otrzymania dodatkowych punktów (od 3 do 15) za kupno produktów marki własnej Carrefour. Zebrane punkty wykorzystywać można na nagrody zamieszczone zarówno na stronie internetowej, jak i w katalogu dostępnym w sklepach Carrefour.
Osoby, które liczą na odebranie jako nagrody odtwarzacza DVD, marki Hyundai, muszą jednak uzbierać na koncie 5 tys. pkt i dodatkowo wydać 25 zł. Odkurzacz Centrino to koszt 90 zł i 5,9 tys. pkt.
Bon od E.Leclerc
Jak zdobyć punkty w E.Leclercu? Za każde zakupy powyżej 50 zł i kolejne wydane 30 zł klient otrzymuje 1 pkt. Do tego sieć zachęca swoich klientów do kupowania produktów oznaczonych znakiem "bon dla ciebie od E.Leclerc". Dzięki temu można odebrać bon przy kasie, a następnie zapłacić nim przy kolejnych wizytach w E.Leclerc. Dzięki zebranym punktom można wybierać prezenty lub płacić za zakupy w hipermarketach E.Leclerc.

Rabat w delikatesach
W walce o klientów za pośrednictwem programów lojalnościowych i rabatowych nie pozostają w tyle sieci delikatesów. Piotr i Paweł proponuje kartę rabatową, którą można już otrzymać, dokonując zakupów za przynajmniej 150 zł. Z kartą każdy rachunek od 50 zł będzie niższy o 3 proc., od 150 zł przysługuje 4 proc. rabatu, a od 300 zł - 5 proc. Rabaty nie obowiązują jednak przy dokonywaniu zakupów za pośrednictwem e-delikatesów, które stają się coraz bardziej popularną formą robienia zakupów.

Bardzo ważny klient
W otrzymaniu karty rabatowej najwyżej poprzeczkę ustawiają delikatesy Bomi. Aby otrzymać kartę Bardzo Ważnego Klienta, trzeba dokonać jednorazowo zakupów za kwotę co najmniej 300 zł. Podstawowy rabat przysługujący posiadaczowi karty wynosi 3 proc. - Rabat ten może zostać podniesiony do 4 proc., jeżeli posiadacz karty, w okresie sześciu miesięcy, dokona zakupów w sklepach Bomi za kwotę co najmniej 10 tys. zł, 5 proc., jeżeli wartość dokonanych zakupów, w okresie sześciu miesięcy, liczonym od daty przyznania rabatu 4-procentowego, osiągnie co najmniej 12 tys. zł, 6 proc., jeżeli wartość dokonanych zakupów w okresie sześciu miesięcy liczonym od daty przyznania rabatu 5-procentowego osiągnie co najmniej 15 tys. zł - czytamy w regulaminie programu.
Tylko dla koneserów
Alma ze swoim Klubem Konesera zdecydowała się na współpracę z firmami z innych branż. Kartę zdobyć można otrzymać, wydając w delikatesach minimum 200 zł. Najlepsi klienci, którzy w Delikatesach Alma wydają ponad 10 tys. zł w ciągu sześciu miesięcy, honorowani są kartą Gold. Wiąże się ona z dodatkowymi przywilejami - dodatkowe 25 proc. punktów za każde zakupy, atrakcyjne rabaty u partnerów - m.in. w Deni Cler, Vistuli, Wólczance czy W.Kruk. - Nagrody naszego programu lojalnościowego prezentowane są w specjalnym katalogu. Wśród nich zarówno ekskluzywne alkohole, jak i akcesoria kuchenne oraz galanteria. Zebrane w klubie punkty wymieniać można również na mile programu Miles & More - zaznacza Justyna Zajączkowska PR menedżer w Alma Market. Punkty Klubu Konesera dostaje się również za zakupy w sklepie internetowym Alma24.pl.