Żubrówka w Tesco: litrowa droższa od dwóch półlitrówek

Nie tylko piwo w wielopakach czasem się nie opłaca - także wysokoprocentowy alkohol w większej butelce wychodzi drożej, niż w dwóch małych. Przynajmniej jeśli chodzi o Żubrówkę w Tesco

O specyficznej polityce sieci handlowych (w tym przypadku - Carrefour Polska) odnośnie wielopaków piwa pisaliśmy na początku czerwca .

Wniosek jest taki, że kupując więcej, nie zawsze oszczędzamy (co wydawałoby się logiczne), a czasem nawet tracimy. Zdarza się bowiem, że biorąc z półki wielopak piwa, płacimy więcej, niż za tę samą liczbę pojedynczych butelek.

Okazuje się, że to samo dotyczy także mocniejszych alkoholi. W warszawskim supermarkecie Tesco przy ul. Fieldorfa półlitrowa Żubrówka kosztuje 18,29 zł. Tymczasem ta sama Żubrówka w dużej litrowej butelce kosztuje aż 39,99. Klient nie tylko nie oszczędza, ale płaci o 3 zł 41 gr więcej, niż gdyby kupił dwie butelki półlitrowe.

W firmie CEDC, która jest producentem Żubrówki, ta informacja wzbudza konsternację. - Nie zależy to w żaden sposób od nas. Nam prawo zakazuje dyktowania cen, to wewnętrzna polityka sklepu - mówi Magdalena Kotuła, specjalista ds. PR marek w CEDC. Odsyła do Tesco.

Rzecznik Tesco Michał Sikora taką politykę sieci wyjaśnia następująco: - Rzeczywiście, w pojedynczych przypadkach może się zdarzyć, że produkt o mniejszej gramaturze jest w przeliczeniu na kilogram minimalnie tańszy niż jego większy odpowiednik. Przyczyny? Może się zdarzyć, że konkretny produkt danej marki i gramatury jest w tym tygodniu w cenie promocyjnej. Ale zdarza się i tak, że cena danego produktu jest obniżana jako odpowiedź na ofertę lokalnej konkurencji - mówi Sikora.

Przekonuje, że tak właśnie jest w omawianym przypadku. Rzecznik zaznacza, że na każdej tabliczce z ceną znajduje się informacja o cenie produktu za litr lub kg, "co pomaga w wyborze między podobnymi produktami różnych marek czy w różnych gramaturach".

Informacja jest, oczywiście, małym drukiem.

Więcej o: