McDonald's ma nową strategię. Więcej kurczaka kosztem wołowiny

Nowy prezes McDonald's Don Thompson zapowiedział, że już wkrótce klienci prawdopodobnie będą mieli do wyboru więcej dań z kurczaka niż z wołowiny. Sieć wycofa ze swojego światowego menu aż 160 dań, a w ich miejsce pojawić się mają tańsze i zdrowsze dania z drobiu - informuje Bloomberg.

Największa na świecie sieć restauracji zapowiedziała wycofanie m.in. skrzydełek z kurczaka i sałatki z kurczakiem w sosie teriyaki, aby móc w zamian wprowadzić nowe dania, które przyciągną bardziej oszczędnych klientów. - Świetnym przykładem jest nasza duża tortilla sprzedawana w Europie czy przekąski jak Chicken McBites - powiedział Thompson.

Swoją nową strategią McDonald's chce przede wszystkim przyciągnąć nowych klientów w Stanach Zjednoczonych. - Ceny kurczaka są dużo niższe od wołowiny, a klienci McDonald's, jak wszyscy w ostatnim czasie, odczuwają skutki światowego kryzysu - uważa Bryan Elliott, analityk z Raymond James & Associates w St. Petersburgu na Florydzie. - Mięso z kurczaka jest też uważane za zdrowsze, co może okazać się ważnym czynnikiem - dodaje Elliott. Dla przykładu Big Mac ma 550 kalorii, a sześć kawałków Chicken McNuggets 280.

Z danych przedstawionych przez amerykańskie ministerstwo rolnictwa wynika, że w najbliższym okresie można spodziewać się dalszego wzrostu sprzedaży drobiu. Średnie spożycie mięsa z kurczaka w USA ma wzrosnąć w najbliższym czasie o 1,7 proc. Oznacza to, że w 2013 roku przeciętny Amerykanin będzie konsumował ok. 37 kg drobiu rocznie. W tym samym czasie spożycie wołowiny zmaleć ma o 2,2 proc. do niespełna 25 kg.

Strategia McDonald's mająca na celu przyciągnięcie jak największej liczby klientów dbających o zdrowie prowadzona jest już od kilku lat. Dania w tortilli, owsianki czy owocowe smoothies wprowadzane były systematycznie w ostatnich pięciu latach.

Nowy prezes McDonald's rozpoczął pracę w koncernie 22 lata temu. To jemu przypisuje się rozpoczęcie wizerunkowej rewolucji w McDonald's, a więc m.in. wprowadzenie w życie konceptu McCafe, w których podaje się kawę i koktajle ze świeżych owoców. Jako dyrektor do spraw operacyjnych Thompson kierował pracami nad wprowadzeniem zmian. Thompson był też m.in. pomysłodawcą przedłużenia godzin otwarcia barów - obecnie około 40 proc. punktów w Stanach Zjednoczonych to restauracje całodobowe.

Thompson jest prezesem od początku lipca, a na stanowisku zastąpił przechodzącego na emeryturę Jima Skinnera, który objął stanowisko w 2004 roku, a w firmie przepracował ogółem 41 lat.

W ramach sieci McDonald's działa ponad 33,5 tys. restauracji w 119 krajach świata.. Firma jest liderem rynku restauracji typu fast food w USA i na świecie. W ubiegłym roku udział McDonald's w tym segmencie rynku wzrósł z 42 do 50 proc. Drugie miejsce zajęła sieć Wendy's, która wyprzedziła Burger Kinga - udział w rynku tego ostatniego spadł przez ostatnie 10 lat z 17 do 12 proc. W Europie największą konkurencją McDonald's są sieci KFC i Pizza Hut.

Najpierw Danone, teraz Podravka. Kaufland wycofuje produkty ze sklepów >>

Smakuje ci jedzenie w McDonald's?
Więcej o: