McDonald's stawia na dania z makaronu. Nowość podbije rynek?

McDonald's walcząc o klienta, proponuje kolejne nowinki w menu. We wrześniu niemiecka filia fastfoodowego giganta poinformowała, że do każdego zestawu Happy Meal dla dzieci zamiast zabawki będzie dodawała książki. W USA sieć będzie informować klientów o wartościach kalorycznych dań, a w Austrii wprowadza... dania z makaronem.

W drugiej połowie września na klientów austriackich McDonaldów będą czekały nowości - dwa rodzaje makaronów. Rzeczniczka sieci w Austrii poinformowała, że sprzedaż dań ruszy od 20 września i będzie trwała przez około 2-3 miesiące. Będzie to światowa premiera stanowiąca test popytu na azjatycką specjalność. Nowe dania, nazywane McNoodle's, zawierać będą oprócz makaronu także kurczaka, warzywa i sałatę. Potrawy podawane będą z jednym z dwóch sosów - słodko-kwaśnym lub curry. Cena McNoodle's to 4,99 euro, czyli nieco ponad 20 zł. Produkty będą sprowadzane z Tajlandii.

Choć dania z makaronem już są dostępne w kilku krajach na świecie, to po raz pierwszy wystąpią one pod nazwą McNoodle's. Sieć liczy, że te dania będą stopniowo wdrażane także w innych krajach.

- Pracowaliśmy nad tą premierą przez ponad półtora roku. To wspólne dzieło przedstawicielstwa z Austrii i Azji - powiedział Hans Christian Jurceka, starszy specjalista ds. rozwoju sieci McDonald's w Austrii. Trzy czwarte produktów sprzedawanych w austriackich placówkach sieci pochodzi bezpośrednio z tego kraju. Eksperyment z nowymi daniami to następstwo rosnącej popularności potraw z makaronu - komentuje rzecznik.

Dziennik "The Malaysian Insider" zauważył, że to nie pierwszy produkt, jaki zadebiutował w austriackich punktach prosto z Azji. Od ponad roku coraz więcej zwolenników zdobywa tzw. bubble tea - owocowy koktajl na bazie herbaty, podawany najczęściej z żelkowymi perełkami tapioki na dnie kubka, które wciąga się przez słomkę w trakcie picia. Malezyjski dziennik podkreśla, że nowy napój zdobył tyle fanów, że już zostały wprowadzone kolejne smaki.

Sieć McDonald's słynie z wprowadzania dań regionalnych, dostępnych wyłącznie w wybranych krajach, które dopasowują się do smaków danego społeczeństwa. Dla przykładu w Indiach w menu znajdziemy McAloo Tikki - burgera z placka ziemniaczanego z czerwoną cebulą, warzywami i warzywnym sosem. Wcześniej sieć poinformowała, że w tym kraju otworzy pierwszą restaurację wegetariańską.

Sieć McDonald's liczy w Austrii 179 restauracji. W ubiegłym roku lokale wygenerowały sprzedaż na poziomie 515 mln euro. Na świecie w ramach sieci działa ponad 33 tys. lokali.

Polska McWrapem stoi

- McNoodle's trafi do sprzedaży w austriackich restauracjach naszej sieci. Nadchodzące miesiące pokażą, jaki potencjał kryje się w tej nowej koncepcji. Obecnie więc nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy i ewentualnie kiedy pojawią się one w sprzedaży na rynku polskim - mówi Dominik Szulowski, pr manager w McDonald's Polska.

- Chcę podkreślić, że polska sieć McDonald's nie tylko korzysta z pomysłów stworzonych w innych krajach, ale również wnosi własny wkład w rozwój menu. Najlepszym przykładem jest linia produktów McWrap. Zostały one opracowane i zaproponowane klientom po raz pierwszy właśnie w Polsce. Obecnie McWrapy są z powodzeniem sprzedawane w 26 krajach, gdzie działa nasza sieć - dodaje Szulowski.

Jak często jesz w restauracjach McDonald's?
Więcej o: