Lidl wchodzi w drogie wina. Nawet 150 zł za butelkę

Znana sieć dyskontów poszerza swój asortyment win, wprowadzając do niego znacznie droższe marki niż dotychczas. Lidl rozpocznie też dużą kampanię reklamującą nowe produkty. Co na to Biedronka?

Winna ofensywa Lidla zacznie się na początku październik - wraz z wprowadzeniem nowej oferty win Lidl wyda specjalny przewodnik, w którym poza szczegółowymi informacjami o wybranych winach klienci znajdą również przepisy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy wraz z rekomendacją wina pasującego do danej potrawy.

Lidl rozszerza jednak swoją ofertę także o asortyment wysokiej jakości win. Łącznie w swoich ponad 420 w sklepach w całym kraju od 1 października pojawi się około 50 win z różnych regionów Francji. To pierwszy raz, kiedy Lidl wprowadza tak szeroką ofertę win pochodzących z jednego kraju. Trunki pochodzić będą z czterech regionów Francji: Alzacji, Doliny Rodanu, Burgundii oraz Bordeaux.

Odważna strategia sieci to wynik przeprowadzonych badań. Choć jak pokazują wyniki, wino nie jest wśród Polaków najpopularniejszym trunkiem i trudno mu konkurować z piwem, to Polacy kupują je coraz częściej. - Przeprowadzone na zlecenie firmy Lidl badania dotyczące konsumpcji wina pokazują, że cieszy się ono w Polsce coraz większą popularnością - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl. - Dla co piątego Polaka wino stanowi najczęściej wybierany trunek. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zaproponować szeroki wybór win francuskich. W sklepach pojawią się wina za 15 zł, jak również te w cenie ok. 150 zł za butelkę - dodaje Biskup.

Lidl liczy na większy popyt

W ubiegłym roku w Polsce sprzedano około 95 mln litrów wina - wynika z danych Euromonitor International. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku 31 butelek wina, czyli 155 kieliszków o pojemności 150 ml. To daje jeden kieliszek na niecałe 2,5 dnia. Dla porównania statystyczny Francuz wypija 14 razy więcej. Poziom spożycia wina w Polsce jest jednak wciąż jednym z najniższych w Europie.

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że za najlepsze uchodzą wśród Polaków wina francuskie, włoskie i hiszpańskie. Potwierdzają to dane zawarte w raporcie Euromonitor International, zgodnie z którymi od 2007 roku francuskie wina cieszą się w Polsce coraz większą popularnością - tym bardziej że ich ceny nie są już tak wysokie jak niegdyś, a ich dostępność jest coraz większa.

Co na to konkurencja?

Biedronka, czyli największy konkurent Lidla w Polsce, także poszerza swoją ofertę. - Regularnie organizujemy festiwale kulinarne, w czasie których prezentujemy ofertę win. W kwietniu tego roku podczas festiwalu kuchni francuskiej oferowaliśmy sery, a także wina. Natomiast na przełomie sierpnia i września w ramach kolejnego festiwalu na klientów czekały specjały i wina kuchni hiszpańskiej. Wkrótce zaprosimy na kolejną imprezę z tego cyklu - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska.

Podobnie jak Lidl także Biedronka przeprowadza badania dotyczące spożycia wina przez Polaków. - Wino pije ponad połowa badanych (57 proc.), a do regularnego spożycia przyznaje się co trzeci respondent, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Market Side - dodaje Jaworska-Rutkowska.

Zobacz wideo
Więcej o: