Lidl wchodzi w drogie wina. Nawet 150 zł za butelkę
Winna ofensywa Lidla zacznie się na początku październik - wraz z wprowadzeniem nowej oferty win Lidl wyda specjalny przewodnik, w którym poza szczegółowymi informacjami o wybranych winach klienci znajdą również przepisy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy wraz z rekomendacją wina pasującego do danej potrawy.
Lidl rozszerza jednak swoją ofertę także o asortyment wysokiej jakości win. Łącznie w swoich ponad 420 w sklepach w całym kraju od 1 października pojawi się około 50 win z różnych regionów Francji. To pierwszy raz, kiedy Lidl wprowadza tak szeroką ofertę win pochodzących z jednego kraju. Trunki pochodzić będą z czterech regionów Francji: Alzacji, Doliny Rodanu, Burgundii oraz Bordeaux.
Odważna strategia sieci to wynik przeprowadzonych badań. Choć jak pokazują wyniki, wino nie jest wśród Polaków najpopularniejszym trunkiem i trudno mu konkurować z piwem, to Polacy kupują je coraz częściej. - Przeprowadzone na zlecenie firmy Lidl badania dotyczące konsumpcji wina pokazują, że cieszy się ono w Polsce coraz większą popularnością - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl. - Dla co piątego Polaka wino stanowi najczęściej wybierany trunek. Postanowiliśmy więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zaproponować szeroki wybór win francuskich. W sklepach pojawią się wina za 15 zł, jak również te w cenie ok. 150 zł za butelkę - dodaje Biskup.
Lidl liczy na większy popyt
W ubiegłym roku w Polsce sprzedano około 95 mln litrów wina - wynika z danych Euromonitor International. Statystyczny Polak wypija w ciągu roku 31 butelek wina, czyli 155 kieliszków o pojemności 150 ml. To daje jeden kieliszek na niecałe 2,5 dnia. Dla porównania statystyczny Francuz wypija 14 razy więcej. Poziom spożycia wina w Polsce jest jednak wciąż jednym z najniższych w Europie.
Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że za najlepsze uchodzą wśród Polaków wina francuskie, włoskie i hiszpańskie. Potwierdzają to dane zawarte w raporcie Euromonitor International, zgodnie z którymi od 2007 roku francuskie wina cieszą się w Polsce coraz większą popularnością - tym bardziej że ich ceny nie są już tak wysokie jak niegdyś, a ich dostępność jest coraz większa.
Co na to konkurencja?
Biedronka, czyli największy konkurent Lidla w Polsce, także poszerza swoją ofertę. - Regularnie organizujemy festiwale kulinarne, w czasie których prezentujemy ofertę win. W kwietniu tego roku podczas festiwalu kuchni francuskiej oferowaliśmy sery, a także wina. Natomiast na przełomie sierpnia i września w ramach kolejnego festiwalu na klientów czekały specjały i wina kuchni hiszpańskiej. Wkrótce zaprosimy na kolejną imprezę z tego cyklu - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska.
Podobnie jak Lidl także Biedronka przeprowadza badania dotyczące spożycia wina przez Polaków. - Wino pije ponad połowa badanych (57 proc.), a do regularnego spożycia przyznaje się co trzeci respondent, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Market Side - dodaje Jaworska-Rutkowska.
-
Bank unieważnił mu karty, gdy był na wakacjach."Zaproponowali 54 zł"
-
Parlament Europejski zagłosował. Tak chcą skończyć z fast fashion
-
Idą po Koronę Wodospadów! Zespół z Polski chce zdobyć dziesięć najwyższych wodospadów na świecieMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
"Deficyt pracowników z Ukrainy może wygenerować większą presję płacową"
-
Sejm znowu to zrobił. Fotowotaika może oberwać nową ustawą. "Efekt mrożący"
- Dino podało wynagrodzenie "tajemniczego prezesa". Kwota zaskakuje
- Niósł himalaistę przez sześć godzin na plecach. "Niemal niemożliwe"
- Bankructwa USA nie będzie. Senat przegłosował kluczową ustawę
- Węgry znów próbują ukryć inflacje. Tym razem "obowiązkowe promocje"
- Posłanka PiS w mieszkaniu komunalnym. Płaci 116 zł czynszu, zarabia 25 tys