Empik sprzedaje kawiarnie. Ale marka pozostanie na rynku

Lagardere Services, zarządca takich sklepów jak Relay czy Inmedio, kupił 49 proc. akcji Empik Cafe i stał się jedynym właścicielem sieci kawiarni. Plany spółki zakładają, że do końca przyszłego roku powstanie prawie 20 nowych lokali pod marką Empik Cafe

Licząca 70 lokali w całej Polsce sieć Empik Cafe znalazła nowego właściciela - firmę Lagardere Services. Nie wiąże się to jednak ze zmianą nazwy czy zmniejszeniem inwestycji. Tylko w tym roku otwarte mają być jeszcze cztery lokale, a w 2013 roku firma otworzy 13 nowych kawiarni. - Spółka podtrzymuje zapowiadany wielokrotnie rozwój i zamierza otwierać rocznie kilkanaście nowych lokali. Do tego utrzymaliśmy prawo do używania nazwy "Empik Cafe" w ramach udzielonej nam licencji - mówi Krzysztof Kaliciński, dyrektor generalny spółki Empik Cafe. Kaliciński nie ukrywa, że posiadając jednego właściciela, łatwiej będzie szybciej rozwijać się i walczyć o klientów. A jest o co, bo rynek kawiarni (wraz z pijalniami czekolady, lodziarniami i cukierniami serwującymi kawę) wyceniany jest przez firmę PMR Publications na 1,8 mld zł.

Spółka Empik Cafe powstała w 2008 r. jako joint venture HDS Polska sp. z o.o. (podmiotem zależnym spółki Lagardere Services) oraz Empik sp. z o.o . Spółka jest właścicielem siedmiu marek gastronomicznych funkcjonujących na naszym rynku: Empik Cafe, Bread & Butter, Voyage Cafe, Flying Bistro, Business Shark, Furore Ice Cream Shop oraz The Flame Restaurant & Bar. Lokale usytuowane są m.in. w centrach handlowych oraz portach lotniczych.

Dlaczego Empik Cafe zmienił właściciela?

- Głównym powodem sprzedaży sieci był fakt, że sektor napojów i żywności, w którym działa Empik Cafe, nie stanowił tzw. głównego biznesu dla Grupy Empik Media & Fashion - mówi Monika Marianowicz, rzecznik prasowy sieci Empik. Jak się dowiedzieliśmy, środki pozyskane ze sprzedaży udziałów w spółce Empik Cafe będą reinwestowane w dalszy rozwój podstawowych segmentów działalności spółek należących do Grupy EM&F. W skład EM&F wchodzą Grupa Empik (salony Empik), Smyk (sieć sklepów dla dzieci), Szkoły Językowe oraz Moda i Uroda, obejmujące sieci sklepów franczyzowych oraz dystrybucję. EM&F w ramach tego ostatniego segmentu rozwija w Polsce takie marki jak GAP, New Look, River Island, Aldo, Esprit czy Wallis.

Więcej o: