Reklama porównawcza legalna - Tesco wygrywa proces z Lidlem
Sieć Tesco od 2008 roku umieszczała przy półkach ceny wybranych produktów dostępnych w konkurencyjnych sklepach. Sąd nie podzielił zarzutów sieci Lidl, iż dokonywane przez Tesco porównanie cen jest czynem nieuczciwej konkurencji. Co więcej, Sąd Apelacyjny uznał, że stosowana przez Tesco koncepcja informowania klientów o cenach w innych sklepach jest zgodna z prawem i zasadami uczciwej konkurencji. Zdaniem Sądu zakazanie takiej formuły całkowicie eliminowałoby możliwość stosowania reklamy porównawczej. A to byłoby sprzeczne z prawem i orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Korzystny dla Tesco wyrok Sądu z 10 października jest prawomocny.
- Decyzja Sądu potwierdza, że nasza kampania informacyjna była rzetelna, obiektywna i możliwa do zweryfikowania dla klientów naszych sklepów - komentuje Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco ds. prawnych. - Rzeczywiście, przed rozpoczęciem akcji obniżyliśmy ceny ponad 1000 naszych produktów do poziomu cen konkurencji. Jeśli jesteśmy równie tani, a nawet tańsi, niż sklepy dyskontowe, uważam, że mamy pełne prawo głośno mówić o tym naszym klientom - dodał Grzesiak.
- Naszym celem było pokazanie klientom, że jesteśmy naprawdę tani. Mamy kilkukrotnie większy asortyment, a ceny na wybranych produktach są tańsze niż w przypadku dystkontów. Dzięki pozytywnej decyzji Sądu, nie widzę przeszkód, by nie kontynuować naszej kampanii informacyjnej - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy, Tesco Polska. - Kampania była i jest prowadzona w sposób rzetelny. Nam zależy wyłącznie na informowaniu naszych klientów - dodaje Sikora.
Dyskontowe ceny
Lidl złożył pozew przeciwko Tesco w kwietniu 2009 roku, po rozpoczęciu kampanii informacyjnej "Dyskontowe Ceny".
- Regularnie sprawdzamy ceny w sklepach konkurencji, co ma być gwarancją cen tak niskich, jak w sklepach dyskontowych - mówi Sikora. Taką informacją Tesco dzieli się z kupującymi - przy półkach zamieszczone są ceny wybranych produktów obowiązujące w sklepach Biedronka i Lidl.
-
Druga duża wygrana w ciągu kilku dni. Zdrapka przyniosła pół miliona
-
Raty frankowiczów w górę. Będą najwyższe w historii!
-
Niemiecki gigant na liście sponsorów wojny. W tle czeski oligarcha
-
Wiadomo, ile kosztowała wizyta znanego YouTube w Polsce. Kwota szokuje
-
Rewolucja w Gmailu. Sztuczna inteligencja napisze za Ciebie maila
- "Babciowe" to nie wszystko. Donald Tusk przedstawił propozycje podatkowe KO
- Raiffeisen Bank sponsorem wojny? "Obsługuje fikcyjne spółki oligarchów"
- Izera ma nowego projektanta. Poprzednie projekty do kosza. Tanie nie były
- Rządowy program mieszkaniowy to przełom. Zakup będzie tańszy od wynajmu
- Realme zaprezentowało smartfona z... własną wersją Dynamic Island