Lidl odkrył potencjał - po winach francuskich przyszedł czas na włoskie i hiszpańskie
- Wprowadzenie oferty win francuskich zostało bardzo dobrze odebrane przez klientów. Również wyniki sprzedaży odpowiadają naszym oczekiwaniom. Wszystko to jest odzwierciedleniem trendu rynkowego i rosnącej kultury picia wina w Polsce i potwierdza słuszność naszych działań - mówi Anna Biskup, PR manager Lidl Polska. Przypuszczenia przedstawicieli sieci potwierdzają badania Euromonitor International na temat rynku wina w Polsce. W ciągu czterech lat prognozowany jest ponad 30-proc. wzrost sprzedaży klasycznych win gronowych - w 2016 r. sprzedaż ma sięgnąć ok. 131 mln litrów.
Czytaj także: Lidl wchodzi w drogie wina. Nawet 150 zł za butelkę .
Pierwsze podsumowania Lidla dotyczące sprzedaży win francuskich wskazują, że trunki w każdej grupie cenowej znalazły swoich zwolenników - zarówno w grupie do 20 zł, jak i do 30 zł, a także powyżej 50 zł. - Najpopularniejsze w danych grupach są: bordeaux Chateau Naujan Lapereyre z 2009 r. w cenie 19,99 zł, Crémant d'Alsace Brut - wytwarzane tą samą techniką, która jest stosowana w Szampanii - w cenie 29,99 zł, a także Médoc Saint Saturnin z 2005 r. w cenie 54,99 zł - podają przedstawiciele sieci Lidl.
Lidl deklaruje, że w dalszym ciągu chce rozwijać ofertę win w ramach akcji tematycznych i w ten sposób zwiększać swój udział rynkowy w sprzedaży win w Polsce. Sieć powołuje się na wyniki sondy zorganizowanej przez portal Gazeta.pl, w którym 39 proc. uczestników odpowiedziało, że bardzo często kupuje wina w dyskontach, a dodatkowe 34 proc. przyznało, że kupuje wino w dyskontach, jeśli te oferują dobre wino za niską cenę.
Hiszpańskie i włoskie nowości
W sklepach całej sieci w Polsce pojawiło się już 16 rodzajów win z Włoch i Hiszpanii. W większości będą to wina czerwone wytrawne. W ofercie znajdą się też wino musujące słodkie Asti Spumante DOCG oraz wino białe wytrawne Gavi DOCG pochodzące z Piemontu. Przedstawiciele sieci Lidl wymieniają jednak trzy wina, które ich zdaniem zasługują na największą uwagę, głównie ze względu na atrakcyjną cenę. Pierwsze z nich jest Amarone della Valpolicella Classico 2008, które w sklepach sieci Lidl będzie dostępne w cenie 55,55 zł. Drugie to jedno z najbardziej poważanych win pochodzących z Toskanii - Vino Nobile di Montepulciano 2009, które w sklepach sieci Lidl będzie dostępne w cenie 22,22 zł. W tej samej cenie pojawi się także pochodzące z Hiszpanii wino Rioja Saxa Loquuntur Uno 2010.
-
Zaczęło się El Nino. Rozgrzanie oceanu przyniesie ekstrema pogodowe
-
Rząd przyjął nowelizację budżetu na rok 2023. Będą nowe wydatki
-
Zmniejsz rachunki i ślad węglowy, zwiększ swoje zyski. Gigant technologii ma rozwiązanie dla twojego domuMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Wiek emerytalny w dół, czyli emerytury stażowe. Tak PiS ma chcieć wygrać wybory
-
Kursy walut 09.06. Złoty górą. [kurs dolara, funta, euro, franka]
- Moskwa: Oczekujemy, że sąd odniesie się konstruktywnie i uczciwie
- Rząd rozda 1125 zł "nagrody specjalnej". Kto dostanie pieniądze?
- "Wspaniałe wiadomości". Uwiecznili na zdjęciu najrzadsze zwierzę świata
- Nowe narzędzie fiskusa. Kary mogą sięgnąć 18,7 proc. wartości faktury
- Lokomotywa na wodór z Bydgoszczy dopuszczona do ruchu. Pierwsza na śwecie