Dynie i maski obok zniczy. Markety w Polsce walczą o klientów

Z bogatą ofertą produktów związanych z Halloween wychodzi coraz więcej sieci spożywczych funkcjonujących w Polsce. Do walki o klientów przyłączyły się także sklepy o podwyższonym standardzie - nie sprzedają już tylko dyń, ale także maski, akcesoria i wiele słodyczy.

W większości sklepów już w połowie października pojawiły się artykuły specjalnie na ostatni dzień października - Halloween. W gazetkach promocyjnych wielu sieci obok zniczy czy wieńców pojawiły się dynie, maski i kostiumy. - Akcesoria związane z Halloween można już teraz znaleźć w naszych dużych hipermarketach. W naszej ofercie są m.in. gotowe tatuaże, kapelusze czarownic w różnych rozmiarach (od 15 zł), czy maski w cenie 6 i 20 zł. Dla największych miłośników tego wydarzenia mamy też trzyczęściowy kostium Drakuli za niecałe 50 zł - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Sikora dodaje, że klienci chętnie kupują te gadżety, które przydadzą się nie tylko 31 października, ale i za miesiąc, czyli podczas karnawałowych zabaw.

Bogatą ofertę na Halloween - bo ponad 50 różnych akcesoriów - ma także sieć supermarketów Piotr i Paweł. W sklepach znaleźć można m.in. zestaw szminek do malowania (12,99 zł), maski, kapelusze, figurki, świeczniki czy balony. Ceny akcesoriów w sklepach Piotr i Paweł wahają się od 1,19 zł (nietoperz gumowy) do 32,99 zł (maska lateksowa trójwymiarowa).

Specjalnej oferty na Halloween nie planuje wprowadzić Biedronka. W sieci dyskontów dostępne będą tylko dynie.

Lidl stawia natomiast przede wszystkim na słodycze. W sklepach w całym kraju znaleźć będzie można m.in. żelki "Oczka", "Zęby Drakuli", "Ziemniaczki Halloween", pianki, kawałki dyni w zalewie słodko-kwaśnej za 4,99 zł czy dynie ozdobne za 11,99 zł.

A ile kosztuje sama dynia? Przedstawiciele sieci handlowych prześcigają się w oferowaniu coraz niższych cen za dynię. W Biedronce cena wynosi 1,69 zł za kilogram. Tesco oferuje ten sam produkt prawie o połowę taniej - promocyjna cena sieci to 99 gr za kilogram.

Więcej o: