Spar rusza w Polskę - sieć planuje otworzyć nawet tysiąc sklepów

W ostatnią sobotę Spar otworzył w Polsce swój setny sklep. Sieć planuje ostrą ekspansję. Każdego tygodnia ma być otwierany co najmniej jeden nowy sklep, a docelowo w ramach sieci ma funkcjonować nawet tysiąc placówek.

Po otwarciu setnej placówki w Polsce sieć zaprezentowała ambitne plany. - Rocznie otwieranych będzie 50 sklepów. Liczbę 200 sklepów w sieci osiągniemy maksymalnie w okresie od 1,5 roku do 2 lat. Ten rok powinniśmy zamknąć ze 112 sklepami - powiedział Wojciech Bystroń, prezes Spar Polska. Docelowo sieć planuje uruchomić tysiąc punktów w najbliższych kilkunastu latach. - Jestem spokojny o realizację tych założeń, być może nawet uda się je przekroczyć, bo zainteresowanie ofertą franczyzową Spar gwałtownie rośnie - uważa Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol, do której należy Spar Polska.

Już dzień po otwarciu setnego sklepu Spar uruchomiona została 101. placówka w Mokrzyskach. Sieć dotychczas rozwijała się przede wszystkim w południowo-wschodniej Polsce, ale jak zapewnili nas w rozmowie przedstawiciele Spara, ekspansja otwarta jest na wszystkie regiony Polski. - Nie skupiamy się jednak na liczbie, ale przede wszystkim na jakości naszych sklepów. Szukamy atrakcyjnych lokalizacji w całym kraju - powiedział Bystroń. Do Spara przyłączane są także sklepy, które dotychczas działały w ramach innych sieci. - Przechodzą pod nasze logo sklepy z innych sieci, takich jak Delikatesy Centrum, Nasz Sklep czy Groszek - dodał Bystroń.

W ciągu ostatnich trzech lat firma dokonała restrukturyzacji sieci swoich sklepów. Ponad 30 placówek zostało zamkniętych (21 w ubiegłym, 13 w tym roku), a pozostały jedynie najlepsze sklepy. Z funkcjonowania wypadają sklepy, które nie są w stanie sprostać standardom i wymogom technologicznym, a także placówki najsłabsze finansowo. Pozostają te, które skutecznie radzą sobie z konkurencją.

Jak udało nam się dowiedzieć, w sklepach Spar w Polsce systematycznie rośnie sprzedaż. - Szacujemy, że obroty naszej sieci wzrosną w 2012 roku o około 40 proc. W 2011 roku wyniosły one 261 mln zł, a obecnie prognozujemy wzrost do około 400 mln zł - uważa Bystroń.

W ramach sieci Spar działa kilka rodzajów sklepów, w tym - Spar Express (sklepy do 200 m kw. powierzchni z podstawowym asortymentem produktów spożywczych oraz poszerzonym asortymentem produktów gotowych do spożycia), supermarkety Spar (o powierzchni od 200 do 1000 m kw., z pełnym asortymentem suchych produktów spożywczych i różnych artykułów o krótszej trwałości - głównie owoców i warzyw, produktów nabiałowych i mięsnych) oraz Eurospar (największe sklepy, o powierzchni od 1000 do 2500 m kw., nastawione na klientów robiących duże, cotygodniowe zakupy).

Spar jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 34 krajach na pięciu kontynentach. 12 tysięcy punktów obsługuje każdego dnia 11 milionów klientów. Spar na naszym rynku działa od 1996 roku, a od 2010 roku jego polska odnoga należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju - Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Więcej o: