"Rz": Wartość rynku alkoholi wzrosła o 4,6 proc.
W największym tempie rośnie sprzedaż whisky, wina oraz piwa, a spada czystej wódki. - Od października 2011 roku do września 2012 roku wartość rynku alkoholi w Polsce zwiększyła się o 4,6% w porównaniu z poprzednim rokiem - powiedział w rozmowie z "Rzeczpospolitą" analityk Nielsen Michał Bezuch.
Gazeta podkreśla, że ostatnie miesiące były udane dla producentów piwa, na które przypada prawie co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohole. Branża szacuje, że w 2012 r. po raz pierwszy w historii sprzedaż piwa może w Polsce przekroczyć 37 mln hl. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż piwa wzrosła o 5,6 proc. według danych Nielsena.
Słabiej radzi sobie wódka. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wydatki na nią poszły w górę o 1,4 proc. Wynik byłby gorszy, gdyby nie rosnąca popularność wódek smakowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2012 r. ich sprzedaż urosła o niemal 8%, podczas gdy popyt na wódki czyste spadł o prawie 1 proc., podała też gazeta.
-
Czy Chiny mogą zakończyć wojnę w Ukrainie? Xi pokazał jedną czerwoną linię
-
Wyborcza: 500 Plus zmieni się w 700 Plus. "Decyzja zapadła". To odpowiedź na "babciowe" Tuska
-
Przejmij kontrolę nad wydatkami na paliwo. Wygodne rozwiązanie, które ma więcej zalet, niż myśliszMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Kolejne zachodnie firmy uciekają z Rosji. Kreml chce zatrzymać Volkswagena
-
Jest ostateczna decyzja UE. Chodzi o miliony dla polskich rolników
- Z kranów leci żółta, cuchnąca ciecz. Bielsko-Biała zmaga się z awarią
- Kursy walut. Złoty mocno w górę do dolara. Pękła psychologiczna bariera
- Allegro pokazało wyniki finansowe. Szał zakupów akcji
- Zwrot podatku PIT. Wiceminister finansów Artur Soboń: Idziemy na rekord
- Polski "nie stać na średnie ambicje" w transformacji. Brak czystej energii to miliardowe koszty