Lidl, Tesco i Biedronka - handlowy ranking najpopularniejszych sklepów
Zdaniem twórców rankingu do przyczyn medialnego sukcesu Lidla przyczyniła się kampania reklamowa z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą, powiększenie oferty win, otwarcie kolejnych sklepów, a także wprowadzenie do swoich sklepów świeżego pieczywa z własnych przysklepowych piekarni. Na forach internetowych zainteresowaniem cieszą się też okresowo pojawiające się produkty - ubranka dla dzieci, bielizna czy sprzęt do majsterkowania.
O Tesco, które zajęło drugie miejsce, często pisano w kontekście wejścia na rynek e-sklepów. Opinie internautów na temat zakupów z dowozem do domu były w większości pozytywne. Trzecie miejsce, które przypadło Biedronce, to przede wszystkim zasługa otwarcia dwutysięcznego sklepu i informacji w sprawie dalszego rozwoju sieci w Polsce.
Kolejne miejsca w zestawieniu najpopularniejszych sklepów w sieci zajęły IKEA i Empik (które w poprzednim rankingu uplasowały się odpowiednio na pierwszym i drugim miejscu), a dalej Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco, Kaufland i Castorama. Wśród dziesięciu najpopularniejszych sieci sklepów spożywczo-przemysłowych znalazły się także Bomi, PSS Społem, E.Leclerc i Aldi.
MarcPol i IKEA liderami w swoich kategoriach
Sieć supermarketów MarcPol odebrała pierwsze miejsce w zestawieniu lokalnych sieci olsztyńskiemu RAST-owi. Za październikowy internetowy sukces MarcPolu w znacznym stopniu odpowiada sponsoring grupy kolarskiej, a także zaangażowanie sieci w zbiórkę żywności pod hasłem "Podziel się posiłkiem". RAST - podobnie jak we wrześniu - był często wspominany w kontekście problemów firmy. Na trzecim miejscu najczęściej wspominanych w internecie lokalnych sklepów znalazła się sieć Lewiatan, a dalej Delikatesy Centrum i Freshmarket.
IKEA zdominowała natomiast zestawienie marketów specjalistycznych. Tuż za szwedzką siecią uplasowały się Empik i MediaMarkt. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych sklepów specjalistycznych znalazły się też inne sieci budowlane i z wyposażeniem wnętrz - w tym Pepco, Castorama, Leroy Merlin i Praktiker. Uwagę zwraca wysoka lokata Pepco - sklepu z domowymi i odzieżowymi akcesoriami w niskich cenach. Cieszył się wyraźną sympatią internautów.
Analizę popularności sieci handlowych w internecie wykonano na podstawie ponad 42 tys. 635 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy sieci handlowych. Raport obejmuje materiały od 1 do 31 października 2012 roku.
-
Sprawa Amber Gold. Przełomowy wyrok sądu. Poszkodowani mają dostać pieniądze od Skarbu Państwa
-
"Wody może zabraknąć dla kolejnego pokolenia". Hydrolog tłumaczy, dlaczego nie należy kosić trawników
-
Inflacja przyspiesza, PKB będzie hamować. Co teraz zrobi RPP? "Sytuacja się komplikuje"
-
Inflacja w czerwcu już grubo ponad 15 procent. Są nowe dane GUS
-
Inflacja poszła na rekord. Ekonomista: Jest gorzej, niż myślałem. Muszę zrewidować prognozę
- Inflacja w górę, Terlecki broni PiS-u: "Gromada nieudaczników z Tuskiem. Gdyby rządzili, byłoby 60 proc."
- Kto i ile wpłaca na partie polityczne w Polsce? Teraz będzie to publiczne - w życie wchodzi ważna zmiana
- Polska kupi 32 śmigłowce za 8,25 mld zł. Błaszczak: Odpowiedź na sytuację międzynarodową
- "Królowa kryptowalut" na liście najbardziej poszukiwanych przez FBI. Wyłudziła 4 mld dol. i zniknęła bez śladu
- Rewolucja w nieruchomościach. Rusza Fundusz Deweloperski. Kowalski lepiej chroniony. Ale za wyższą cenę