Wielkie zmiany w Auchan. Jest nowa strategia, będzie hipermarketem dyskontowym
Przedstawiciele Auchan nie kryją, że ich sieć się zmienia. - Każde przedsiębiorstwo rozwija się zgodnie ze swoją wizją, która zapewnia mu długofalowy rozwój. Wizja Auchan to "sprzedawać jak najwięcej artykułów coraz taniej dla jak największej liczby klientów". To według nas jest definicja dyskontu w oczach klienta - mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji w Auchan Polska. Dyrektor nowego Auchan w Łomiankach idzie o krok dalej. - Chcemy, aby klient mówił o nas "tu jest tanio i taniej". Tanio oznacza dla nas to, że artykuł po artykule będziemy oferować niższą cenę niż sklepy naszej konkurencji. Chcemy także oferować najszerszy wybór asortymentu i wysoką jakość oferowanych produktów - mówi w rozmowie z portalem Dlahandlu.pl Paweł Szczypek, dyrektor Auchan Łomianki.
Do kogo sieć porównuje swoje ceny? Wszystko zależy od tego, jakie sklepy funkcjonują w okolicy. - Nie ma tu znaczenia wielkość ani format sklepu - to znów klient decyduje, do których sklepów mamy porównywać ceny - zaznacza Patejko.
Sieć buduje strukturę asortymentu na bazie potrzeb, które wyznaczają im klienci. Dorota Patejko podkreśla, że potrzeby te stale się zmieniają i rolą przedstawicieli sieci jest szybkie dostosowanie się do nich. - Naszym celem nie jest ani zmniejszanie, ani zwiększanie asortymentu, ale jego trafne dopasowanie do potrzeb. Średnio w każdym sklepie mamy nadal 60 tys. produktów w sprzedaży - mówi Patejko.
Szlak przetrą Łomianki
Nowy hipermarket francuskiej sieci w Łomiankach zostanie otwarty pod koniec listopada. Hala sprzedaży będzie miała powierzchnię 12 tys. m kw., na jej terenie klienci będą mogli znaleźć ok. 45 tys. artykułów. To duża zmiana, bo dotychczas w pozostałych hipermarketach jest to przeciętnie około 60 tys. produktów. Sieć Auchan stawiała dotychczas przede wszystkim na ceny i różnorodność. Teraz chce precyzyjniej dopasować towary na półkach swoich sklepów do potrzeb konsumentów. - Dochodziły do nas sygnały, że klienci często czują się zagubieni wśród tak bogatej oferty, mieli problemy z odnalezieniem tych produktów, na których im zależy. Często artykuły dublowały się, poza tym nie mogliśmy w odpowiedni sposób wyeksponować towarów, które cieszyły się największą popularnością. Nasze analizy pozwoliły ograniczyć asortyment przy jednoczesnym wyeksponowaniu tych, na których nam zależało - wyjaśnia Paweł Szczypek, dyrektor Auchan Łomianki, w rozmowie z portalem Dlahandlu.pl.
Hipermarket Auchan w Łomiankach będzie 27. sklepem sieci w Polsce. Auchan jest czwartą co do wielkości siecią hipermarketów w Polsce. Więcej sklepów mają: Tesco, Carrefour i Real. Na koniec przyszłego roku zapowiedziane jest otwarcie kolejnego hipermarketu tej sieci w Bronowicach w Krakowie. Na tym na razie kończą się inwestycyjne plany Francuzów, choć niewykluczone, że Auchan będzie się też rozwijał w formie przejmowania sklepów konkurencji. Kilka miesięcy temu niemieckie media informowały, że Auchan prowadzi rozmowy na temat przejęcia niektórych hipermarketów niemieckiej sieci Real - dokładnie chodziło o placówki w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie. W 2011 r. sieć Real w Europie Środkowo-Wschodniej liczyła 110 sklepów z wynikiem netto ze sprzedaży na poziomie 2,9 mld euro. Dorota Patejko z Auchan Polska odmówiła nam jednak komentarza w sprawie prowadzonych rozmów z Grupą Metro, właścicielem Reala.
-
Stopy procentowe mogą zacząć spadać. Glapiński wskazuje możliwą datę
-
Kto zarabia najwięcej? W jednym z miast średnia to ponad 10 tys. zł
-
Pilotka, szybowniczka i baloniarka. Wzbijanie się w powietrze to dla niej codziennośćMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Raj dla programistów dobiega końca. Na jedno miejsce nawet 160 chętnych
-
Wynajem krótkoterminowy po unijnych poprawkach. Kosztowne zmiany
- Mateusz Morawiecki o sztucznej inteligencji. "To miecz obosieczny"
- Zmuszą AI do tłumaczenia prawniczego bełkotu, by pomóc ludziom
- Szef Gabinetu Prezydenta RP o "lex Tusk". Co zrobi Andrzej Duda?
- Huawei FreeBuds 5. Projektanci słuchawek puścili wodze fantazji [TOPtech]
- Ukrainiec-przedsiębiorca. Wiadomo, kto w Polsce zakłada firmy