Ambitne plany Żabki. Będzie pięć tysięcy sklepów do 2018 roku

Fundusz Mid Europa wpompuje wielkie pieniądze w małe sklepy. Do 2018 roku na rozwój sieci Żabka i Freshmarket przeznaczy 1,5 mld zł - pisze ?Puls Biznesu?.

Obecnie w całej Polsce jest ponad 2,5 tys. sklepów, jednak Żabka planuje wielką ekspansję. - Zgodnie z naszym planem strategicznym w przyszłym roku będziemy mieli ponad 3 tys. sklepów. Jestem przekonany, że w najbliższych pięciu latach ta liczba może zbliżyć się do 5 tys. - mówi w rozmowie z "PB" Jacek Roszyk, prezes Żabki.

Oprócz Żabki Mid Europa planuje też rozwój sieci sklepów Freshmarket - większych placówek oferujących świeże produkty, zlokalizowanych raczej w centrach miast. - Mamy ponad 200 sklepów pod tym szyldem, a w 2013 roku podwoimy tę liczbę - zapowiada Roszyk.

Obie sieci od ubiegłego roku należą do funduszu Mid Europa, który zapłacił za nie ok. 400 mln euro. Do funduszu należy też sieć prywatnych przychodni medycznych Lux Med. Jest ona wyceniana na 1,2-1,4 mld zł i przeznaczona na sprzedaż. To właśnie pieniądze z tej transakcji mają pójść na inwestycje w Żabkę. Tym bardziej że sieć planuje remodelling starszych placówek połączony ze zmianą części wyposażenia i asortymentu. "Puls Biznesu" informuje, że nowe sklepy będą powstawać przede wszystkim na południu i wschodzie kraju.

Żabka zanotowała w ubiegłym roku 2,8 mld zł przychodów, a z informacji "PB" wynika, że w tym roku przekroczą one 3 mld zł. Eksperci uważają, że jej plany ekspansji są realne. - Żabka dzięki skali daje dobre warunki zakupowe, lepszą logistykę, wspólne systemy czy marketing, więc może przyciągnąć właścicieli tych sklepów i nie powinna mieć problemów z osiągnięciem celu - mówi Krzysztof Badowski, partner w Roland Berger Strategy Consultans.

Więcej o: