Media Markt ucieka z Chin. Państwo Środka trudnym rynkiem dla Metro AG
Grupa Media-Saturn, w której skład wchodzą znane w Europie markety z elektroniką i sprzętem AGD, czyli Saturn i Media Markt, pojawiła się w Chinach w 2010 roku w wyniku umowy joint venture z tajwańską spółką Foxconn Technology. Efektem tej umowy jest siedem testowych placówek Media Markt, które działają w Szanghaju i okolicach.
Początkowo Metro miało ogromne plany ekspansji, zapowiadając, że do 2015 roku w Państwie Środka stanie ponad sto marketów Media Markt. Plany te zastopował jednak nowy prezes Metro Olaf Koch, który przyznał w październiku, że chiński rynek okazał się trudniejszy od przewidywań grupy. Reuters pisze, że rynek ten jest wyjątkowo nasycony w segmencie elektroniki, a wyniszczającą wojnę cenową toczą liczne w tym kraju sklepy internetowe i międzynarodowi giganci handlowi, jak Tesco czy Home Depot.
Plany Metro pokrzyżował też niemiecki miliarder Erich Kellerhals, założyciel Media Markt i jeden z udziałowców grupy Media-Saturn, który wycofał się z chińskiej spółki joint venture.
2012 rok był trudny dla grupy Metro. Kiepska kondycja finansowa spółki sprawiła, że pod koniec listopada Metro sprzedało swoje hipermarkety Real w Europie Środkowo-Wschodniej. Za 91 hipermarketów i 13 galerii handlowych w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie Niemcy zainkasowali 1,1 mld euro od francuskiej grupy Auchan.
Czytaj więcej: Auchan przejmuje hipermarkety Real
Władze Metro AG odmówiły komentarza w sprawie doniesień Reutersa.
-
42 proc. badanych twierdzi, że smartfony nas podsłuchują
-
Chaos na kolei. Ekspert: Bałagan potrwa co najmniej do końca lat dwudziestych
-
Emerytury skusiły Polaków. ZUS przeżył szturm seniorów. Dwa powody
-
Gołębie gniazdo na balkonie. Dlaczego nie wolno go usunąć?
-
Waloryzacja 500 plus na 1000 plus? Ministerka komentuje najnowszy sondaż
- Jest porozumienie Ukrainy z MFW. Popłyną miliardy, ale nie bezzwrotne
- Counter-Strike 2 w końcu oficjalnie. Valve publikuje filmiki
- Stopy procentowe w USA w górę. Fed podniósł je o 25 punktów
- Brak turystów nad Odrą. Liczba klientów spadła o około 40 proc.
- Prof. Litwiniuk o sytuacji w RPP: Glapiński stanął na wysokości zadania