Tesco bije Lidla i Biedronkę. Wydatki na reklamę nie przekładają się na popularność
Dane liczbowe za grudzień obrazujące popularność sieci handlowych w mediach są imponujące. Sama tylko sieć Tesco pojawiała się w przekazach medialnych kilkaset razy dziennie - w tym kilkanaście razy dziennie w prasie. Liczby te nie obejmują przekazów sponsorowanych czy reklam, a jedynie niekomercyjne artykuły prasowe oraz publikacje z portali internetowych i dyskusje internautów.
Drugie miejsce w zestawieniu sieci handlowych przypadło Biedronce, która tym samym wygrała kategorię dyskontów. Na temat Biedronki pojawiło się więcej artykułów w portalach internetowych, było więcej dyskusji internautów na forach, blogach i w innych mediach społecznościowych, jednak Lidl (który zajął trzecie miejsce) odnotował więcej publikacji prasowych. Dalsze miejsca w zestawieniu przypadły kolejno sieciom Auchan, Carrefour, Real, Kaufland i E.Leclerc.
Zobacz jedną z reklam Lidl z 2013 roku:
Wydatki nie wpływają na ilość publikacji?
Analizując popularność danych sieci w mediach, uwagę zwracają wydatki poniesione na reklamy. Największe różnice są w przypadku Tesco i Lidla. W pierwszym przypadku widoczna jest znacząca obecność w mediach mimo niskich - w porównaniu z innymi sieciami - wydatków reklamowych. W przypadku Lidla jest wręcz odwrotnie - liczba publikacji jest niewielka w stosunku do nakładów poniesionych na promocję w mediach.
Zobacz reklamę Tesco:
Lidl zainwestował dwa razy więcej w reklamy niż Biedronka, by pojawiać się ze swoimi przekazami reklamowymi w mediach trzy razy częściej - 6,8 tys. materiałów w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu pod względem poniesionych wydatków reklamowych znalazła się Biedronka, trzecie miejsce należy do Tesco.
Dominacja firm z tego samego koncernu
Podobnie jak w przypadku spożywczych sieci handlowych, również w sektorze elektroniki zainteresowanie mediów, jak i samych internautów nie było proporcjonalne do nakładów reklamowych poniesionych przez sieci handlowe. Dla przykładu Euro RTV AGD zajęło dopiero piąte miejsce pod względem popularności w mediach mimo największych wydatków na reklamy.
Zestawienie zdominowały dwie firmy z koncernu Media Group - Saturn i Media Markt. Trzecie miejsce przypadło sieci Komputronik, która mimo niskich wydatków reklamowych cieszy się dużym zainteresowaniem w prasie i internecie. Na czwartym miejscu uplasowała się sieć Media Expert, a dalej Euro RTV AGD, Avans, Neonet i Mix Electronics.
-
Dlaczego w Biedronce nie ma już chipsów Lay's? Firmy szukają kompromisu
-
Import z Rosji w marcu najwyższy od lat. Tusk "uderzony informacją", Fogiel mu odpowiada
-
Inflacja szaleje, a Karczewski: Masło wcale nie aż takie drogie. "Widzę bardzo duży ruch w sklepach"
-
KE przedstawia plan na uniezależnienie energetyczne od Rosji. W ruch pójdzie 300 mld euro
-
UE ma plan na odcięcie się od gazu i ropy z Rosji. "Paliwa kopalne odchodzą do lamusa"
- ZUS. Waloryzacja składek do obliczenia emerytury już w czerwcu. Zmiana dla 24 mln Polaków
- Rzecznik rządu Piotr Muller: Wypłata środków z KPO możliwa we wrześniu
- Japonia. Przypadkowo otrzymał 43,6 mln jenów zasiłku. Wszystko przepuścił w kasynie
- Co piąte konto na Twitterze to fake? Elon Musk próbuje zbić cenę za portal
- Świadczenie przedemerytalne. Można stracić pieniądze. Zbliża się ważny termin