Tesco bije Lidla i Biedronkę. Wydatki na reklamę nie przekładają się na popularność
Dane liczbowe za grudzień obrazujące popularność sieci handlowych w mediach są imponujące. Sama tylko sieć Tesco pojawiała się w przekazach medialnych kilkaset razy dziennie - w tym kilkanaście razy dziennie w prasie. Liczby te nie obejmują przekazów sponsorowanych czy reklam, a jedynie niekomercyjne artykuły prasowe oraz publikacje z portali internetowych i dyskusje internautów.
Drugie miejsce w zestawieniu sieci handlowych przypadło Biedronce, która tym samym wygrała kategorię dyskontów. Na temat Biedronki pojawiło się więcej artykułów w portalach internetowych, było więcej dyskusji internautów na forach, blogach i w innych mediach społecznościowych, jednak Lidl (który zajął trzecie miejsce) odnotował więcej publikacji prasowych. Dalsze miejsca w zestawieniu przypadły kolejno sieciom Auchan, Carrefour, Real, Kaufland i E.Leclerc.
Zobacz jedną z reklam Lidl z 2013 roku:
Wydatki nie wpływają na ilość publikacji?
Analizując popularność danych sieci w mediach, uwagę zwracają wydatki poniesione na reklamy. Największe różnice są w przypadku Tesco i Lidla. W pierwszym przypadku widoczna jest znacząca obecność w mediach mimo niskich - w porównaniu z innymi sieciami - wydatków reklamowych. W przypadku Lidla jest wręcz odwrotnie - liczba publikacji jest niewielka w stosunku do nakładów poniesionych na promocję w mediach.
Zobacz reklamę Tesco:
Lidl zainwestował dwa razy więcej w reklamy niż Biedronka, by pojawiać się ze swoimi przekazami reklamowymi w mediach trzy razy częściej - 6,8 tys. materiałów w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu pod względem poniesionych wydatków reklamowych znalazła się Biedronka, trzecie miejsce należy do Tesco.
Dominacja firm z tego samego koncernu
Podobnie jak w przypadku spożywczych sieci handlowych, również w sektorze elektroniki zainteresowanie mediów, jak i samych internautów nie było proporcjonalne do nakładów reklamowych poniesionych przez sieci handlowe. Dla przykładu Euro RTV AGD zajęło dopiero piąte miejsce pod względem popularności w mediach mimo największych wydatków na reklamy.
Zestawienie zdominowały dwie firmy z koncernu Media Group - Saturn i Media Markt. Trzecie miejsce przypadło sieci Komputronik, która mimo niskich wydatków reklamowych cieszy się dużym zainteresowaniem w prasie i internecie. Na czwartym miejscu uplasowała się sieć Media Expert, a dalej Euro RTV AGD, Avans, Neonet i Mix Electronics.
-
Kursy walut. Złoty mocno w górę do dolara. Pękła psychologiczna bariera
-
Kwalifikacja wojskowa 2023. Kiedy ruszą wezwania? Uwaga, jest nowy termin
-
Przejmij kontrolę nad wydatkami na paliwo. Wygodne rozwiązanie, które ma więcej zalet, niż myśliszMATERIAŁ PROMOCYJNY
-
Inflacja schodzi z płaskowyżu. Szef NBP będzie zadowolony
-
Kryzys w IT nie tylko w USA? Polska firma zwalnia pracowników
- 500 plus. 30 kwietnia to ważny termin dla ubiegających się o świadczenie
- Wszystko.pl. Co to za serwis? Kto za nim stoi? Wyjaśniamy
- Dr Witajewski-Baltvilks (UW) gościem Zielonego Poranka Gazeta.pl
- CD Projekt Red i urlop menstruacyjny. "Tworzenie wspierającego miejsca"
- Rosja ma kolejny problem. Może zabraknąć stali i aluminium. I nie tylko