Duże zmiany w polskim Tesco. Teraz zrobisz zakupy smartfonem

Sieć Tesco uruchomiła w Polsce nową usługę umożliwiającą klientom robienie zakupów za pośrednictwem smartfona. Nie jest to jednak aplikacja, lecz jedynie mobilna strona sklepu ułatwiająca robienie zakupów za pośrednictwem telefonu

Wartość sprzedaży polskiego rynku e-sklepów spożywczych wyceniana jest na około 200 mln zł rocznie, ale prognozy pokazują, że w ciągu czterech najbliższych lat może wzrosnąć nawet do 2 mld zł - wynika z raportu Internet Standard. Dobre wyniki w całym segmencie sprawiają, że sieć Tesco chętnie wprowadza nowości do swojej oferty e-zakupów. - W ciągu niewiele ponad pół roku uruchomiliśmy usługę sklepu internetowego w dziewięciu miastach. Do sieci weszły sklepy w Warszawie, we Wrocławiu, w Łodzi, Poznaniu, Gliwicach, Rudzie Śląskiej, Bielsku-Białej, Krakowie i Gdyni. Dodając mieszkańców z miast graniczących, z zakupów za pośrednictwem internetu w Tesco może skorzystać już niemal co piąty Polak - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Tesco Polska zdecydowało się od stycznia tego roku umożliwić klientom nową usługę, czyli możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem smartfona. Nowa usługa ma przede wszystkim ułatwić klientom robienie zakupów nawet wtedy, gdy nie mają dostępu do komputera. Aby złożyć zamówienie przez telefon, klient nie musi ściągać ani kupować dodatkowej aplikacji. Wystarczy, że wejdzie na stronę m.ezakupy.tesco.pl i złoży zamówienie dokładnie w taki sam sposób jak na klasycznej stronie internetowej. - Z roku na rok przybywa użytkowników mobilnego internetu w telefonach komórkowych. Przykładowo w Polsce ponad 80 proc. użytkowników smartfonów aktywnie korzysta z Internetu (Raport Marketing Mobilny interaktywnie.com). Nowa funkcjonalność, czyli możliwość zamawiania zakupów, korzystając z telefonu, jest więc naturalnym rozwinięciem naszej usługi. Wcześniej z tej funkcjonalności mogli korzystać klienci Tesco w Czechach - mówi Sikora.

Duży popyt, dużo nowości

Sieć Tesco uruchomiła sklep internetowy dopiero w maju ubiegłego roku, ale dobre wyniki zachęcają przedstawicieli sieci do wprowadzania nowości. - Zainteresowanie naszym sklepem internetowym jest większe, niż zakładaliśmy. W Warszawie musieliśmy np. dokupić samochody dostawcze, aby móc realizować zamówienia - mówił w listopadzie ubiegłego roku rzecznik prasowy Tesco Polska.

W tym roku sieć planuje uruchomić usługę dla mieszkańców kolejnych miast. Nowością ma być też usługa Click & Collect, czyli możliwość dokonywania zakupów za pomocą internetu i odbierania ich bezpośrednio w sklepie. Na ten rok planowany jest jednak jedynie test tej opcji robienia zakupów. Jak udało nam się dowiedzieć, system ten bardzo sprawdził się w Wielkiej Brytanii.

Więcej o: