Foursquare + Groupon = nowa usługa

Gorączka zakupów grupowych powoli opada, dlatego król tej branży musi podgrzać atmosferę. Nowa usługa Groupon Now, to coś dla tych, którzy chcą skorzystać z usługi natychmiast, a nie czekać dzień, czy tydzień.

Jak donosi Wall Street Journal, Foursquare podpisało właśnie umowę o współpracy z Grouponem, osią wspólnego biznesu będzie Groupon Now. Użytkownik Foursquare po ?zgłoszeniu się? w jakimś miejscu (np centrum handlowym), w zakładce ?explore? swojej aplikacji, oprócz dotychczasowych ?darmowa kawa dla pierwszych 5 osób które zgłoszą się dzisiaj w naszej kawiarni? i podobnych ofert, zobaczy też oferty Groupona.

To przełom dla Groupona, który do tej pory wykorzystywał głównie aplikacje społecznościowe i agresywny marketing (złośliwi mówili, że Groupon wykupił wszystkie powierzchnie reklamowe w Internecie), aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Teraz oferty Groupona dotrą do  dziewięciu milionów użytkowników Foursquare - i to w tych miejscach, gdzie będą oni mogli i chcieli od razu z tych ofert skorzystać.

Dla Foursquare to z kolei zastrzyk gotówki, mimo gwałtownego rozwoju firma jeszcze nie wyszła na plus i jej działalność finansowana jest z kapitału inwestycyjnego. Groupon podzieli się zyskiem ze swoich ofert i będzie to spory zastrzyk gotówki dla nowojorskiego start-upu.

Użytkownicy Foursquare zbierają punkty ?zgłaszając się? w różnych miejscach takich jak kawiarnie, kina czy centra handlowe. Osoba która najczęściej zgłasza się w jakimś miejscu, zdobywa tytuł ?burmistrza? (mayora), który może być w jakiś sposób wyróżniany jako wierny klient.

 

[za All Things D]