Lenovo szacuje: Samsung sprzedał może 20 tysięcy tabletów Galaxy Tab, nie więcej

Kilka miesięcy po premierze Galaxy Tab Samsung zasugerował, że firma sprzedała już milion siedmiocalowych tabletów. To spory wynik, problem polega jednak na tym, że Lenovo, od niedawna konkurent Samsunga także na polu tabletów, sprzedaż Galaxy Tab szacuje na 20 tysięcy sztuk.

No więc 2 000 000 czy 20 000?  Skąd więc ta szokująca rozbieżność?

O tym, że padł milion Samsung poinformował już w grudniu 2010 roku, aby chwilę później  podnieść tę liczbę do 2 milionów - w styczniu 2011 roku. Producent mówiąc o sprzedaży, twierdził że jest większa i postępuje "szybciej niż się tego spodziewano". Rzeczone dwa miliony dotyczyły jednak dystrybucji, czyli ilości skierowanej do kanałów sprzedaży, a więc do sklepów, a nie sprzedaży detalicznej, czyli klientom końcowym. Nie było więc mowy o tym, że aż dwa miliony siedmiocalowych tabletów Samsunga trafiło do rąk użytkowników. Poziomu sprzedaży detalicznej producent póki co nie ujawnił.

W wywiadzie dla The Guardian Andrew Barrow z Lenovo, opowiadając o planach związanych z tabletem K1 stwierdził, że według niego Samsung sprzedał klientom końcowym raczej 20 tysięcy Galaxy Tabów niż magiczne 2 miliony, o których wszyscy mówią. Nie wiadomo tylko, czy szacunek ten był poparty faktycznymi danymi. Barrow zasiada w Lenovo na stanowisku dyrektora do spraw produktów konsumenckich i cenników. Można więc przypuszczać, że co nieco wie o konkurencji. Wątpliwe jednak, aby rzeczywisty poziom sprzedaży końcowej był na tak niskim poziomie. Gdyby tak było bowiem, prędzej, czy później Samsung musiałby coś z Tabem zrobić - zakończyć produkcję, obniżać ceny lub cokolwiek innego, co ograniczyłoby straty wynikłe z wprowadzenia urządzenia na rynek.

Jeśli jednak wspomniane 20 tysięcy to w jakimś stopniu trafna estymacja, wystarczy połączyć ją z problemami prawnymi, których producent doświadcza w Europie i Australii aby otrzymać raczej nieciekawy obraz. Póki co Samsung nie zdecydował się skomentować wypowiedzi Barrowa.

Więcej o: