W skrócie - laserowe BMW, niewidzialne czołgi i awantura w Techcrunchu

Brytyjczycy budują lotnisko tylko dla bezzałogowców. BMW pracuje nad samochodem z laserowymi światłami, a na pola bitewne wkrótce wjadą czołgi niewidzialne w podczerwieni. Najciekawsze informacje z sieci wybrał dla was Krzysiek Pielesiek.

3 dobre linki

Światła laserowe zużywałyby mniej prądu co czyniłoby je bardziej ekologicznymi, a zarazem bardziej efektywnymi w samochodach elektrycznych. W przeciwieństwie do wskaźników laserowych, ich światło jest bezpieczne dla ludzi i zwierząt

- więcej na temat laserowych świateł można przeczytać w informacji prasowej BMW

Pierwsze na świecie lotnisko tylko dla bezzałogowców zostanie otwarte w Walii. Urzędnicy państwowi twierdzą, że może to być pierwszy krok na drodze do udostępnienia tej samej przestrzeni powietrznej dla pilotów z krwi i kości i operatorów sterujących latającymi robotami

- o niezwykłym lotnisku pisze MSNBC. Zobacz też: zdjęcia bezzałogowego X-45 na łamach Technologii

Co Polacy robią w sieci? Rp.pl donosi:

40 proc. korzystających z Internetu ogląda filmy i seriale, 54 proc. czyta prasę, 33 proc. słucha radia, 28 proc. czyta blogi. Wykonywanie zawodu wymagającego pracy przy komputerze powoduje częstsze korzystanie z sieci. 93 proc. ankietowanych z wykształceniem wyższym regularnie używa Internetu, podobnie jak osoby uczące się - 94 proc.

33 proc. internautów ma konto na portalu społecznościowym, odsetek ten od trzech lat pozostaje na podobnym poziomie. 95 proc. Polaków łączy się z siecią z domu, 41 proc. z pracy lub szkoły. Najwyższy odsetek użytkowników występuje w województwach pomorskim (70 proc.) i śląskim (60 proc.), co jest związane z wysokim poziomem urbanizacji

Na własne oczy

"Niewidzialny" czołg rodem z gier wideo? To możliwe. O kolejnej cudownej wojskowej technologii pisze BBC

Adaptiv zostało opracowane przez BAE Systems. Technologia pozwala pojazdom 'naśladować' temperaturę otoczenia lub sprawić, że czołg będzie wyglądał jak inny obiekt taki jak samochód lub krowa, gdy zostanie wykryty przez czujnik podczerwieni

 

Złote usta

Arrington

Michael Arrington odnosi się do awantury wokół założonego przez niego, a następnie kupionego przez AOL, opiniotwórczego bloga Techcrunch. Według krytyków Arrington wykorzystywał swoją pozycję medialną, by wspierać projekty, w które inwestował. Sam zainteresowany twierdzi, że nigdy nie doszło do konfliktu interesów, a on sam nie jest dziennikarzem, tylko blogerem.

Liczba dnia

 

200 - tyle e-maili dziennie dostaje przeciętnie manager w amerykańskiej korporacji. W Next.gazeta.pl znajdziecie materiał, który podpowie jak sobie poradzić z tym zalewem informacji.