Gwiazdy, kanały tematyczne, oryginalne programy - tym kusić nas będzie YouTube TV

Czy też może "coś na kształt telewizji". YouTube już raz zmienił nasze pojmowanie treści wideo umieszczanych w sieci. Czy zrobi to ponownie uruchamiając profesjonalne kanały tematyczne?
YouTube uruchamia telewizję Czy najpopularniejszy serwis wideo uruchomi profesjonalne kanały tematyczne? Spekulowano o tym naprawdę długo, a teraz to już oficjalne. YouTube uruchomił nową kategorię treści, które będą się pojawiały w tym serwisie. To programy tematyczne, przygotowane oczywiście za pieniądze Google, które, cóż, jako żywo przypominają normalne programy telewizyjne. Google TV jest tuż za rogiem. W przygotowaniu jest około stu różnych programów. Pierwsze z nich ruszyć mają już w listopadzie. Większość wystartuje jednak dopiero w przyszłym roku. Ostatecznie YouTube ma generować około 25 godzin oryginalnego materiału dziennie. Do współpracy zaproszono mnóstwo gwiazd i celebrytów. Swój program będzie miał na przykład muzyk Pharell Williams, deskorolkowiec Tony Hawk, czy koszykarz Shaquille O'Neal. Programy przygotowywane będą także przez znane marki, jak chociażby Red Bull, Pitchfork czy Machinima. Pod tym linkiem można rzucić okiem na wszystkie przygotowywane przez YouTube programy. Pod tym z kolei można zapisać się do newslettera, który będzie informował o starcie kolejnych kanałów. Po co YouTube'owi tego typu treści? To sposób na przyciągnięcie użytkowników do serwisu na dłużej. Wydaje się także, że Google - właściciel YT - chce konkurować z normalną telewizją. Zwłaszcza, że mnóstwo telewizorów jest teraz podłączonych do sieci (niektóre mają nawet specjalną funkcję, która pozwala zajrzeć bezpośrednio na YouTube). Co z tego wyjdzie, przekonamy się już niedługo.

Spekulowano o tym naprawdę długo, a teraz to już oficjalne. YouTube uruchomił nową kategorię treści, które będą się pojawiały w tym serwisie. To programy tematyczne, przygotowane oczywiście za pieniądze Google, które, cóż, jako żywo przypominają normalne programy telewizyjne. Google TV jest tuż za rogiem.

W przygotowaniu jest około stu różnych programów. Pierwsze z nich ruszyć mają już w listopadzie. Większość wystartuje jednak dopiero w przyszłym roku. Ostatecznie YouTube ma generować około 25 godzin oryginalnego materiału dziennie.

Do współpracy zaproszono mnóstwo gwiazd i celebrytów. Swój program będzie miał na przykład muzyk Pharell Williams, deskorolkowiec Tony Hawk czy koszykarz Shaquille O'Neal. Programy przygotowywane będą także przez znane marki, jak chociażby Red Bull, Pitchfork czy Machinima.

Pod tym linkiem można rzucić okiem na wszystkie przygotowywane przez YouTube programy. Pod tym z kolei można zapisać się do newslettera, który będzie informował o starcie kolejnych kanałów.

Po co YouTube'owi tego typu treści? To sposób na przyciągnięcie użytkowników do serwisu na dłużej. Wydaje się także, że Google - właściciel YT - chce konkurować z normalną telewizją. Zwłaszcza, że mnóstwo telewizorów jest teraz podłączonych do sieci (niektóre mają nawet specjalną funkcję, która pozwala zajrzeć bezpośrednio na YouTube). Co z tego wyjdzie, przekonamy się już niedługo.

[za YouTube Blog, Wall Street Journal]

Więcej o: