LisPo, nowy portal w polskiej sieci

Tomasz Lis na konferencji Internet Poland poinformował oficjalnie o planach uruchomienia nowego portalu informacyjnego. Serwis o nieznanej jeszcze nazwie wzorowany ma być na amerykańskim Huffington Post. Za stronę technologiczną przedsięwzięcia odpowiada firma Next Web.

 

 

Dziś światło dziennie ujrzała także strona cośnowego.pl, na której Tomasz Lis przedstawił wizję nowego serwisu.

Chodzi mi o zbudowanie serwisu, który będzie pisał o wszystkich najważniejszych sprawach. Serwisu, który połączy blogi osób, kształtujących polską debatę publiczną w różnych dziedzinach, z artykułami dziennikarzy w redakcji.

Buduję coś, co od początku ma być duże. Buduję coś, co od początku ma być otwarte. I na różne poglądy i na to wszystko, co dzieje się w Internecie. Będziemy więc korzystać z Twittera, z Facebooka, z artykułów na wszystkich polskich i zagranicznych stronach internetowych.

Buduję wreszcie coś, co głęboko wierzę, zmieni zasady dziennikarstwa. Co podniesie jakość debaty publicznej w Polsce. Wkrótce powiem wam o tym więcej.

Za stronę techniczną odpowiadać będzie firma NextWeb Media, znana m.in. ze zbudowania sieci blogów blomedia.pl. Adam Plona opowiada o tym jak będzie wyglądać serwis:

 

 

Serwis Tomasza Lisa wystartować ma w pierwszym kwartale 2012 roku. Nie wiadomo jeszcze kto będzie stać na czele redakcji.

"Huffington Post" to serwis założony w 2005 r. przez Ariannę Huffington, byłą polityczną publicystkę. Zaczynał skromnie, jako serwis skupiający blogi o tematyce społeczno-politycznej. Jednak z czasem zamienił się w witrynę, która w wyścigu o codzienne informacje walczy z największymi mediami w USA. Na początku tego roku AOL zapłacił za Huffington Post ponad 300 mln dol.