Nowy pomysł na rentgen. Czy zrewolucjonizuje medycynę?
Prototypowe wersje mieszczących się w kieszeni maszyn do badań rentgenowskich zbudowała kalifornijska firma Tribogenics. Najciekawszy w jej sprzęcie, jest sposób w jaki działa. Promieniowanie rentgenowskie jest w nich tworzone przy odwijaniu popularnej taśmy klejącej - Scotcha. Przedstawiciele Tribogenics twierdzą, że mechanizm działa także w przypadku innych taśm klejących, ale jest w ich przypadku o słabszy. Dlatego też wykorzystywane są taśmy popularnego producenta 3M.
Tribogenics zabezpieczyło już 2,5 miliona dolarów na dalsze badania i rozwój. Tribogenics obiecuje, że jest w stanie tworzyć poręczne maszyny do badań rentgenowskich, które będą o ponad 90% tańsze od wykorzystywanych obecnie rozwiązań.
Producent stworzył już kilka działających prototypów. Najbardziej udanym jest Pocket XRF Analyzer. Urządzenie o wielkości iPoda może być wykorzystywane przez jubilerów ("identyfikuje" złoto i kamienie szlachetne) czy na lotniskach, ponieważ wykrywa materiały radioaktywne. Oczywiście firma planuje także rozwijać przenośne maszyny do badań rentgenowskich. Ich największą zaletą - oprócz wielkości - ma być brak konieczności wykorzystywania izotopów promieniotwórczych przy badaniu.
Niestety, nie wiadomo jeszcze kiedy te innowacyjne produkty trafią na rynek.
-
Brexit uderza w szkockich rybaków. Czują się oszukani przez Johnsona. "Nasi klienci się wycofują"
-
PIT. Są nowe ulgi podatkowe. Co można odliczyć?
-
Spóźnialscy stracą prawo do 500 plus. Do kiedy trzeba złożyć wniosek o świadczenie?
-
Izrael światowym liderem szczepień przeciw COVID-19. Ale są wobec niego też oskarżenia [WYKRES DNIA]
-
31, a nie 26 dni urlopu w roku? Rząd rozmawia z przedstawicielami biznesu i związkowcami
- Godzinna kolejka na imprezę w olsztyńskim pubie. Na miejscu pojawiła się policja i sanepid
- Prawnik o ustawie, która odbiera możliwość odmowy przyjęcia mandatu: PiS szykuje nam jazdę bez trzymanki
- Polski kret sondy InSight nie mógł wbić się w powierzchnię Marsa. NASA kończy tę część misji
- Przez pandemię lotniczy ruch pasażerski w rok zmalał o 60 proc. IATA: wróci do normy najwcześniej za trzy lata
- Mamy tyle aut elektrycznych co USA i Chiny kilka lat temu. Niemcy rejestrują tyle w tydzień