RIM próbuje nie upaść zmieniając kampanię reklamową

Najlepsze czasy RIM, twórca potęgi BlackBerry, ma już od dawna za sobą. Firma próbuje się ratować decyzją o zmianie działań reklamowych. Tylko czy to wystarczy?
RIM zmienia kampanię reklamową Twórca potęgi BlackBerry próbuje się ratować decyzją o zmianie działań reklamowych Wyniki finansowe Research in Motion (RIM) nie są wcale złe - odbiegają nieznacznie od prognoz. Problemem kanadyjskiej spółki jest jednak nieco bardziej odległa przyszłość. Tylko w Stanach Zjednoczonych udział RIM w rynku smartfonów spadł z poziomu 24% w zeszłym doku do zaledwie 9% w trzecim kwartale 2011. W porównaniu do Androida, iOSa czy nawet Windows Phone, oprogramowanie na urządzenia z logiem Blackberry praktycznie przestało się rozwijać. Długo (być może zbyt długo) oczekiwanemu systemowi BBX będzie bardzo trudno wywalczyć pozycję na bardzo ciasnym rynku, szczególnie kiedy konkurencja nie szczędzi środków na zdobycie przychylności klientów. Kolejną dotkliwą porażka RIM jest całkiem dobry tablet PlayBook, który przegrał z tabletem Amazona i niestety zalega w magazynach, przynosząc firmie wielomilionowe straty. W obliczu tych wszystkich faktów dziwna wydaje się decyzja firmy o rozpoczęciu w przyszłym roku kompleksowej kampanii promocyjno-reklamowej, która ma utwierdzić świat w przekonaniu, że system Black Berry 7 jest najlepszym z możliwych. Skoro obecna kampania nie działa, problemu należy szukać w produktach, które najwyraźniej spełniają oczekiwania coraz mniejszej liczby konsumentów.

Wyniki finansowe Research in Motion nie są wcale złe - odbiegają nieznacznie od prognoz. Problemem kanadyjskiej spółki jest jednak nieco bardziej odległa przyszłość.

Tylko w Stanach Zjednoczonych udział RIM w rynku smartfonów spadł z poziomu 24% w zeszłym doku do zaledwie 9% w trzecim kwartale 2011. W porównaniu do Androida, iOSa czy nawet Windows Phone, oprogramowanie na urządzenia z logiem Blackberry praktycznie przestało się rozwijać.

Długo (być może zbyt długo) oczekiwanemu systemowi BBX będzie bardzo trudno wywalczyć pozycję na bardzo ciasnym rynku, szczególnie kiedy konkurencja nie szczędzi środków na zdobycie przychylności klientów.

Kolejną dotkliwą porażka RIM jest całkiem dobry tablet PlayBook, który przegrał z tabletem Amazona i niestety zalega w magazynach, przynosząc firmie wielomilionowe straty.

W obliczu tych wszystkich faktów dziwna wydaje się decyzja firmy o rozpoczęciu w przyszłym roku kompleksowej kampanii promocyjno-reklamowej, która ma utwierdzić świat w przekonaniu, że system Black Berry 7 jest najlepszym z możliwych.

Skoro obecna kampania nie działa, problemu należy szukać w produktach, które najwyraźniej spełniają oczekiwania coraz mniejszej liczby konsumentów.

Przeczytaj także:

fot. BlackBerry Czy RIM stoi na płonącej platformie?

[za: Business Insider]

Zdjęcie BlackBerry Torch 9860 czarny Zdjęcie BlackBerry Curve 9360 czarny
BlackBerry Torch 9860 czarny BlackBerry Curve 9360 czarny
Porównaj ceny > Porównaj ceny >
Podstawowe informacje
Przekątna ekranu 3,7 cala 2,44 cala
System operacyjny BlackBerry 7 BlackBerry 7
Parametry techniczne
Pamięć wbudowana 4 GB 512 MB
Pamięć RAM 768 MB 512 MB
Procesor Qualcomm MSM8255T (Scorpion) Marvell PXA940
Częstotliwość procesora 1,2 GHz 800 MHz
Rozdzielczość ekranu 800 x 480 480 x 360
Rodzaj akumulatora Li-Ion Li-Ion
Pojemność akumulatora 1230 mAh 1000 mAh
Czytnik kart pamięci Tak Tak
Funkcje
Aparat cyfrowy 5 Mpx 5 Mpx
Dodatkowa kamera Tak Nie
Komunikacja
WiFi Tak Tak
GPS Tak, A-GPS Tak, A-GPS
Sieć GSM 850, 900, 1800, 1900 850, 900, 1800, 1900
WCDMA 850, 1900, 2100 850, 1900, 2100
Parametry fizyczne
Wymiary 120 x 62 x 11,5 mm 109 x 60 x 11 mm
Waga 135 g 99 g
dane dostarcza:
Więcej o: