Najważniejsze zmiany, jakie Facebook musi wprowadzić w Europie

Dotychczas prawo nie nadążało za dynamicznie rozwijającymi się technologiami. Kilka lat istnienia Facebooka i fenomen portali społecznościowych wymusił jednak na ustawodawcach doczłapanie się do problemu ochrony prywatności w Internecie. Oto wyimek z tego co Facebook musi zmienić, aby mógł działać w Europie.

Po pierwsze musi ograniczyć zbieranie danych o użytkownikach przez wtyczki, zawężając dostęp do takich danych, a w końcu usuwając część z nich.

Po drugie, Facebook będzie mógł przechowywać dane dotyczące klikania w reklamy tylko przez dwa lata. Być może okres ulegnie ponownemu skróceniu.

Po trzecie, w terminie 10 dni od otrzymania danych z wtyczek serwis usunie ostanie cyfry z powiązanego z nimi numeru IP. Dodatkowo Facebook będzie musiał stopniowo "anonimizować" dane w trakcie kolejnych sześciu miesięcy.

Ostatni z mechanizmów, które Facebook musi wdrożyć najszybciej jak się da to usuwanie w terminie do 90 dni, danych zebranych od wylogowanych użytkowników lub osób nie posiadających konta. Te same informacje mają w przeciągu 10 dni stawać się anonimowe. W przypadku jednak danych użytkowników, którzy nie pamiętają aby wylogować się z portalu, Facebook zobowiązany jest jedynie do "anonimizacji" ich w przeciągu 90 dni.

Co jeszcze musi się zmienić, dowiecie się tu.

Więcej o: