Europejczycy wydają coraz więcej pieniędzy w Sieci

Internet rozwija się coraz prężniej, a wraz z nim rośnie popularność zdalnych zakupów.

Jak wynika z raportu opublikowanego przez portal Kelkoo, który zajmuje się porównywaniem cen produktów i usług, w 2012 roku wartość internetowych zakupów w 13 europejskich krajach* ma wynieść około 232 miliardy euro (ponad bilion złotych). Jeśli prognoza się sprawdzi, będzie to o 32 mld euro (16%) więcej niż w roku ubiegłym. Biorąc pod uwagę, że łączna sprzedaż detaliczna w Europie ma zwiększyć się w tym samym okresie o zaledwie 1,8 proc., dynamika wzrostu e-commerce jest imponująca. Choć trzeba zauważyć, że w roku ubiegłym wartość europejskiego handlu elektronicznego względem roku 2010 wzrosła jeszcze mocniej, bo aż o 18 procent (2 punkty procentowe więcej).

W każdym razie potencjał do dalszej ekspansji jest, ponieważ w 2012 roku pieniądze wydawane przez Internet mają stanowić zaledwie 8,8% całkowitej sprzedaży detalicznej w Europie.

Najwięcej pieniędzy w Internecie wśród europejskich państw wydaje się w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Francji - do nich trzech należy aż 71% tortu. Jak na tym tle wypada Polska? W 2011 roku rodzime portale sprzedały w Internecie towar o wartości 4,51 mld euro - w tym roku wartość ta ma zwiększyć się do 5,59 mld euro. Rezultat ten uplasował Polskę na ostatnim, trzynastym miejscu wśród przebadanych krajów. Wkrótce jednak powinniśmy awansować, bo możemy pochwalić się najwyższym wzrostem internetowej sprzedaży rok do roku.

*W badaniu wzięły udział następujące państwa: Wielka Brytania, Francja, Dania, Niemcy, Włochy, Norwegia, Polska, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, a także Holandia, Belgia i Luksemburg jako jednolity byt.