Na swój telefon komórkowy zerkasz co 6,5 minuty

Przeciętny użytkownik spogląda na to urządzenie 150 razy dziennie.

Autor książek i konsultant branżowy, Tomi Ahonen wystąpił w trakcie konferencji Mobile Web Africa w Johannesburgu. Podczas swojej przemowy podzielił się garścią interesujących informacji na temat telefonów komórkowych, rozwoju branży GSM i nawyków osób korzystających z takich urządzeń. Warto zapoznać się z tymi faktami. Nawet jeśli nie wnoszą nic istotnego do naszego życia.

  • Branża telefonii komórkowej jest najszybciej rozwijającą się gałęzią rynku w historii ludzkości. Od swego powstania, do roku 2010 urosła na tyle, że globalnie jej wartość wycenia się na trylion (osiemnaście zer) dolarów. W roku 2020 wartość ta ma się podwoić.
  • Z badań firmy Nokia wynika, że przeciętny użytkownik telefonu komórkowego spogląda na to urządzenie 150 razy dziennie - co sześć i pół minuty w godzinach, w których nie śpi.
  • Inne badania przeprowadzone w Nowej Zelandii ustaliły, że statystyczną wiadomość e-mail czytamy w ciągu 48 godzin od jej odebrania. SMSy odczytujemy natomiast średnio w cztery minuty po pojawieniu się ich na naszym telefonie.
  • Gazety w Chinach pobierają opłaty już od 39% swoich czytelników za możliwość przejrzenia najważniejszych wiadomości (nagłówków) w formie wiadomości MMS. Za możliwość otrzymywania informacji w takiej formie (dwa razy dziennie) płaci 40 milionów użytkowników.
  • Optymalizacja jest kluczem do sukcesu. Sieć sklepów jubilerskich Tiffany's ulepszyła swe strony internetowe, by można je było wygodniej przeglądać na telefonach komórkowych. Po przeprowadzeniu modernizacji, sprzedaż produktów poprzez stronę internetową wzrosła o 125%.
  • Ahonen przewiduje, że w roku 2020, każdy - nawet najtańszy - telefon komórkowy będzie obsługiwał WiFi oraz 3G i posiadała ekran dotykowy oraz aparat fotograficzny 8Mpix. Takie urządzenie kosztować ma mniej więcej 10 dolarów.

A teraz powiedz, zapoznałeś się z tymi informacjami bez spoglądania na swój telefon komórkowy?

[za: TechCentral]

Więcej o: