Poznajcie PixyKids, czyli Facebooka dla dzieci

Próby stworzenia sieci społecznościowej na miarę Facebooka przeznaczonej wyłącznie dla dzieci podejmowane są już od kilkunastu miesięcy. Żaden z dziecięcych portali społecznościowych nie odniósł jeszcze co prawda spektakularnego sukcesu, ale już wkrótce może się to zmienić - za sprawą PixyKids. 

PixyKids będzie serwisem przeznaczonym dla ludzi w wieku 6-12 lat. Będą korzystać na nim z wykreowanych avatarów 3D, komunikować się ze sobą poprzez wbudowany czat, tworzyć własne prace graficzne, zamieszczać na swoim profilu zdjęcia i filmy oraz dzielić się swoimi dokonaniami z przyjaciółmi i członkami rodziny, także tej dalszej, za pośrednictwem czegoś w rodzaju facebookowej ściany.

Aplikacje tworzone zarówno przez autorów serwisu, jak i niezależnych deweloperów, będą stale poszerzać funkcje PixyKids i oferować użytkownikom różnego rodzaju rozrywki. Dziecko będzie mogło na przykład przekształcić udostępnione zdjęcie w puzzle i ułożyć je wspólnie z kolegą z portalu czy stworzyć animacje z dostępnych na swoim profilu fotografii. Dlatego też ojciec strony, Rajul Kadakia, określa ją jako połączenie Facebooka i Disneya - PixyKids ma być dla dzieci miejscem komunikacji, zabawy, a także rozwoju (poprzez tworzenie własnych treści).

PixyKids ma również dbać o bezpieczeństwo dzieci. Rodzice będą mogli zarejestrować się na portalu wraz ze swoimi pociechami i mieć pełen nadzór nad ich kontami - po akceptacji tożsamości za pośrednictwem karty kredytowej bądź odpowiedniego dokumentu dostaną m.in. możliwość zatwierdzania próśb dodania do znajomych kierowanych do dzieci. Na stronie funkcjonować ma też rozbudowany system moderacji oraz mechanizm pozwalający dzieciom na zgłaszanie administracji szkodliwych treści i osób, które je rozpowszechniają.

Jak twórcy portalu chcą na nim zarobić? Mają kilka sposobów: oferowanie usług w formie freemium, system subskrypcji, sprzedaż wirtualnych dóbr oraz programy partnerskie z firmami, które mogłyby oferować nagrody rzeczowe dla aktywnych użytkowników witryny.

Projekt wydaje się wyjątkowo interesujący i niewątpliwie ma potencjał, by w krótkim czasie stać się potentatem wśród dziecięcych portali społecznościowych. Serwis zgromadził od funduszy ATA Ventures i innych inwestorów trzy miliony dolarów kapitału, więc nic nie powinno zatrzymać jego premiery. Tę zaplanowano na trzeci kwartał bieżącego roku - wcześniej, w drugim kwartale, wystartuje wersja beta PixyKids.

[Za: BetaKit, GigaOM]