Prosto z Japonii: interaktywny plakat, który reaguje na pocałunek
Naukowcy z Uniwersytetu Keio pracują nad systemem "interaktywnych plakatów" reagujących na pocałunki, które wykorzystują ultradźwiękowy sensor odległości. Idea stojąca za projektem jest prosta: człowiek podchodzi do ekranu i całuje wyświetlaną tam postać (np. znaną aktorkę czy gwiazdę muzyki pop). Czujnik umieszczony nad wyświetlaczem wykrywa położenie głowy całującego, co przekłada się na reakcje wirtualnej postaci (równoznaczne z wyświetleniem odpowiedniego zdjęcia) - przed, w trakcie i po pocałunku. System już działa, ale autorzy planują poszerzyć go o inne funkcje, tak by całująca osoba mogłaby chociażby poczuć zapach szamponu na włosach obiektu swoich westchnień, skosztować cytrynowej szminki na jej ustach czy usłyszeć od postaci ponadczasową frazę "kocham cię".
Niewykluczone, że wkrótce tego typu interaktywne plakaty pojawią się na ulicach miast w Kraju Kwitnącej Wiśni, a Japończycy w drodze do pracy czy szkoły będą do nich podchodzić i bez zażenowania całować zdjęcia swoich idoli. Najpierw jednak autorzy projektu chcą stworzyć aplikację na iPada wykorzystującą tę technologię. Jeśli taka aplikacja zostanie udostępniona publicznie i ludzie zaczną całować ekrany swoich tabletów albo smartfonów, to będziemy chyba mogli mówić o końcu świata, jaki znamy i wkroczeniu w nową, przerażającą erę.
[Za: The Verge]
-
Ostrzegają przed nową mutacją. "Lockdown do końca świata, jeśli to się rozniesie". LOT wyjaśnia
-
Eksperci zaskoczeni danymi GUS o pensjach i produkcji. "Odlatujemy w kosmos", "Rakieta na rynku pracy"
-
Indie walczą z COVID-19, świat się boi. "Podwójny mutant" zbiera ponure żniwo [WYKRES DNIA]
-
Prawie 48 mln złotych kary. Sąd skazał twórcę pirackiego serwisu z filmami
-
Rząd chce luzować obostrzenia regionami. Ale cała Polska wciąż w strefie czerwonej, najgorzej na Śląsku
- Kiedy otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych? Rząd podał datę
- "WSJ": Fałszywe szczepionki Pfizera znalezione w Polsce. Pochodziły z czarnego rynku
- Wody Polskie chcą obniżki cen za wodę i ścieki w Warszawie. Chodzi o awarię "Czajki"
- Decathlon Polska dostarczy przesyłki dronem. Pilotażowy program rusza w pierwszym mieście
- Netflix "tylko" z 4 milionami nowych użytkowników. A ma być jeszcze gorzej