Google Shopping się zmienia - sprzedawcy będą płacić za wyświetlanie swoich produktów

Amerykanie mogą już robić zakupy dzięki Google - używając zakładki "Shopping" (niewidocznej w polskiej wersji). Zasady działania umieszczania produktów w "sklepie" Google ulegają właśnie diametralnej zmianie.

Do tej pory Google zarabiało na wyświetlaniu produktów z poszczególnych sklepów w tradycyjny sposób - na reklamach. Ten model odchodzi do przeszłości a w USA testowany jest właśnie nowy - opierający się na płatnościach.

Sprzedawcy chcąc umieścić w zasobach ?Google Shopping? swoje produkty będą musieli zdecydować, które z nich wybrać, ponieważ każdy link będzie kosztował. Według internetowego giganta ma to ?utrzymać świeżość danych?. Według komentatorów - przyniesie gigantyczne zyski.

Jak wielkie? 130 mln dolarów z USA plus dodatkowe 270 mln dolarów z reszty globu. Razem prawie pół miliarda.

Zmiany zaczną wchodzić w życie już w październiku, czyli tuż przed sezonem świątecznych wyprzedaży, który zaczyna się za oceanem już po Halloween.

Na nową politykę Google z niepewnością spoglądają Amazon i eBay, które do tej pory ruch na ich stronach jest generowany w dużej mierze przez wyniki w wyszukiwarce. Teraz sprzedaż konkretnych produktów ma być przeniesiona do płatnej części serwisu

Sieć stanie się globalnym sklepem kontrolowanym w dużej mierze przez Google?

 

[ za reuters.com ]

Więcej o: