Patrzę na ciebie jak oglądasz telewizję. I wyciągam wnioski

Zarówno Google, Microsoft, jak i amerykańscy operatorzy Comcast i Verizon złożyli wnioski patentowe dotyczące telewizorów i nagrywarek, które bacznie obserwują. Tak, będą wiedzieć, kiedy ?zaczniesz brykać na kanapie?.

Niedawno Verizon zaproponował model nagrywarki wyposażonej w mikrofony i kamery, która widzi i słyszy zachowanie osób podczas oglądania telewizji. Dźwięki, zachowania, wybierane jedzenie a nawet postawa etyczna - wszystko to ma być rejestrowane i analizowane.

W patencie dotyczącym urządzenia wykazane są następujące funkcje:

  • Jeśli nagrywarka usłyszy, że zaczynasz ?brykać? na kanapie wprowadzi do systemu słowa takie jak ?romans, miłość, pieszczoty?. Podczas przerwy reklamowej widzowie usłyszą więc sprofilowane treści: reklamy kwiatów, romantycznej komedii, która wchodzi do kin i... środków antykoncepcyjnych.
  • Jeśli sprzęt wykryje kłótnię w przerwie reklamowej wyświetli się reklama poradni małżeńskiej lub usług mediacji.
  • Nagrywarka pozna rodzaj piwa, które pijesz i również wyświetli odpowiednią reklamę
  • Jeśli system wykryje oznaki stresu telewizor zaproponuje ci projekty relaksacyjne np. świece
  • Nagrywarka będzie też tworzyć profile użytkowników.

Rozwiązania takie wydają się bardzo kontrowersyjne i wyglądają jak totalna kontrola naszych zachowań. Verizon odpiera takie zarzuty twierdząc, że system będzie respektował prywatność i nie będzie gromadzić żadnych wrażliwych danych.

Zgodzilibyście się być poddanymi takiej "anonimowej analizie"?

[ za businessinsider.com ]

Więcej o: