Windows 8 sprzedaje się bardzo podobnie do 7 - 60 mln w 90 dni

Z doniesień prasowych i komentarzy użytkowników można wynieść wrażenie, że Windows 8 nie jest najlepszym systemem Microsoftu. Tymczasem sprzedaż mówi co innego.

Windows 7 był najlepiej sprzedającym się systemem Microsoftu - pobił rekordy, bez problemu przebijając wynik sprzedażowy choćby Windows Vista. Wygląda na to, że Windows 8 powtarza sukces poprzedniej wersji systemu, chociaż reakcje na ósemkę są znacznie bardziej mieszane.

Na oficjalnym blogu Windowsa pojawił się mały wywiad z Tami Reller z Microsoftu. Blog przypomniał, że gigant zdradził już, iż w ciągu 90 dni udało się sprzedać 60 mln licencji systemu Windows 8. Jak stwierdziła Tami:

Ponad 60 mln sprzedanych licencji to wynik na równi z rekordowym tempem sprzedaży, które mogliśmy zaobserwować podczas premiery Windowsa 7. Sądzimy, że Windows 8 miał udany start - jest jednak jeszcze wiele do zrobienia.

I rzeczywiście - 3 lata temu Microsoft informował, że od października do końca stycznia sprzedało się 60 milionów Windowsów 7. Czyżby więc polityka tanich uaktualnień systemów odniosła sukces?

Tak czy inaczej - to dopiero początek drogi. Jak wynika z wypowiedzi Tami, Microsoft wciąż liczy, że nowy system sprawdzi się na tabletach. Duże nadzieje pokłada także w sklepie z aplikacjami, który ma sobie całkiem nieźle radzić - od czasu otwarcia liczba aplikacji miała wzrosnąć czterokrotnie, zaś liczba pobrań pokonać magiczną barierę 100 milionów. Nie są to złe wyniki i dają nadzieję, że Microsoft uda się wyjść obroną ręką z następujących przemian na rynku.

Więcej o: