Nieprawidłowe transakcje w Inteligo? Oto, jak odzyskać pieniądze [KROK PO KROKU]

Od kilku dni klienci Inteligo, internetowego banku należącego do PKO BP, mają poważne problemy ze swoimi kontami. Wczoraj pisaliśmy o tym, że wielu ludziom z rachunków znikają pieniądze - niektórym kwoty rzędu 500-700 złotych. Problemy zaczęły się w weekend 7-8 września, gdy zmieniano oprogramowanie banku i nie działał system księgowania. Pokazujemy co się dzieje i jak można starać się o odzyskanie pieniędzy.

Wczoraj szeroko opisywaliśmy cały problem. Nadal jednak na internetowym fanpagu "Moje Inteligo" roi się od skarg i zarzutów. Problemów zgłaszanych przez klientów Inteligo jest kilka. Przede wszystkim otrzymują oni SMS-y z powiadomieniami o transakcjach, których nie wykonali. Taka jest wersja klientów. Bank uspokaja, że dopiero teraz księgowane są wypłaty dokonywane podczas weekendu, kiedy w systemie bankowym trwały zmiany technologiczne. Rozmawialiśmy z kilkoma klientami banku, którzy otrzymali takie powiadomienia i zgodnie twierdzą oni, że z całą pewnością nie wydali w weekend takich kwot, jakie teraz są od nich ściągane.

Innym, równie częstym problemem, jest prowizja naliczana za wypłaty z bankomatów dla osób, które do tej pory korzystały z tej funkcji za darmo. Inteligo przyznaje, że jest to błąd i zapewnia, że pobrane kwoty zostaną zwrócone automatycznie.

Jeśli należycie do poszkodowanych przez awarię w Inteligo, to koniecznie złóżcie reklamację. Można to zrobić na cztery sposoby.

Zanim jednak złapiecie za telefon albo zaczniecie pisać maila, warto mieć pod ręką następujące dane:

- numer klienta

- dane nieprawidłowej transakcji (numer, datę)

- i/ lub zrzut ekranu z konta Inteligo, na którym widoczna jest transakcja, którą chcemy złożyć do reklamacji.

Sposób 1. - przez infolinię

Infolinia dostępna jest pod numerem 800 121 121 albo +48 81 535 67 89 dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych.

Tam musimy podać nasze dane - numer klienta i hasło telefoniczne. Następnie trzeba przebić się przez menu i połączyć z konsultantem (robimy to przez wybranie na klawiaturze cyfry zero).

Obecnie jednak bardzo trudno połączyć się z infolinią - najwyraźniej problem jest na tyle duży, że bardzo wiele osób usiłuje połączyć się z nią w tym samym czasie.

Sposób 2. - mailem

Możecie też wysłać maila na adres inteligo@inteligo.pl, opisać swój problem i podać szczegółowe informacje dotyczące każdej transakcji, która budzi wątpliwości. Dobrze jest też załączyć zrzuty ekranu.

Sposób 3. - przez formularz kontaktowy

Formularz znajduje się pod adresem https://inteligo.pl/kontakt/. Należy tam wpisać swoje dane i opisać problem. Nie ma tu możliwości dodania załączników, więc trzeba czekać na odpowiedź z banku i ewentualnie wtedy przesłać załączniki.

Sposób 4. - na Facebooku

Na fanpagu "Moje Inteligo" reklamację można zgłosić przez prywatną wiadomość - po prawej od napisu "Moje Inteligo?. W takiej wiadomości opisujemy problem, załączamy szczegółowe informacje o transakcjach, możemy też podpiąć załączniki. UWAGA - nie należy reklamacji wpisywać w pole "Opublikuj?, bo wtedy będzie widoczna dla wszystkich.

Tu zgłaszamy reklamacje w Inteligorys. Gazeta.pl/Facebook

Inteligo twierdzi, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są w miarę ich napływania, więc w ciągu kilku godzin sprawa powinna być rozwiązana. Sądząc jednak po liczbie osób, które na fanpage'u Inteligo zgłaszają problemy, reklamacje mogą być rozpatrywane dłużej.

[AKTUALIZACJA]

Od rzecznika prasowego PKO BP, do którego należy Inteligo, otrzymaliśmy kolejne oświadczenie. Publikujemy je w całości, choć jest ono mocno ogólnikowe

W miniony weekend bank przeprowadził migrację systemu informatycznego Inteligo. Zmiany technologiczne miały złożony charakter i objęły ponad 600 tys. osób., co ilustruje skalę przedsięwzięcia.
Niestety przy tego typu zmianach nie jest możliwe całkowite uniknięcie błędów. W przypadku Inteligo wszystkie są korygowane na bieżąco. Bank dedykował dodatkowe zasoby z IT oraz Contact Center do relacji z klientami i rozwiązywania problemów.
Wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są klientom zwracane, karty są odblokowywane lub wysyłane nowe kurierem na koszt banku, transakcje są na bieżąco księgowane, przelewy wychodzące i przychodzące są realizowane na bieżąco. Problemy dotyczą niewielkiej części klientów. Jednocześnie zwracamy uwagę, że zmienił się sposób prezentacji danych w systemie, co może być interpretowane jako błędy w historii transakcji. Wynikające z przerwy technicznej opóźnienie w księgowaniu transakcji i otrzymywanie zaległych powiadomień może być odczytane jako nieautoryzowane transakcje. Bank zapewnia, że w związku z migracją nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje.
Prosimy o zgłaszanie indywidualnych utrudnień na infolinię pod numerem 800 121 121, 81 535 67 89 lub na e-mail inteligo@inteligo.pl.
Zapewniamy, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco sprawdzane, a środki zgromadzone przez klientów bezpieczne.
Więcej o: