Hummingbird - ważna zmiana algorytmu Google

Google zmienia swój algorytm na taki, który lepiej radzi sobie z rozbudowanymi zapytaniami. Wyszukiwanie głosowe, używanie języka naturalnego powinno być łatwiejsze i dawać precyzyjniejsze wyniki.

Nowy algorytm wyszukiwania wprowadzony przez Google ma przyspieszyć korzystanie z wyszukiwarek. Kod o nazwie Hummingbird (z ang. koliber) zastępuje wersję Caffeine wprowadzoną w 2010 r. Nazwa ma symbolizować "precyzyjne i szybkie działanie".

Swoje piętnaste urodziny Google świętuje więc dając wyraz temu, że czasy się zmieniły. Zapytania, które trafiają do wyszukiwarki komplikują się (m.in. dlatego, że można je zadawać głosowo). Internet się rozrasta dlatego Google musi wciąż udoskonalać techniki, według których wylicza, które strony wyświetlić na szczycie listy.

Hummingbird ma więc przede wszystkim ułatwić wyszukiwanie wynikające z używania naturalnego języka, konwersacji, kontekstu. Funkcja Touchless Control, którą Google wprowadził w smartfonie Moto X, zapewne zyska na efektywności dzięki nowemu algorytmowi. Podobnie Google Glass.

Czy "PageRank" odchodzi do przeszłości? Nie, to wciąż "serce" systemu wyszukiwania. Czyli im częściej dana strona jest cytowana przez inne jako odpowiedź na nasze zapytanie, im więcej na tej stronie treści odpowiadającej naszemu zapytaniu, tym wyżej jest w rankingu.

Zmiana algorytmu jest też istotna ze względu na skalę. Poprzednie poprawki (Panda, Penguin) można nazwać kosmetycznymi, obecne dotyczą znaczącej części kodu.

"Koliber" działa od miesiąca, Google dopiero wczoraj oficjalnie o tym poinformował.

[ via searchengineland.com ]