Ich celem było 50 tys. dol., zebrali 13 mln. Klienci wściekli. Dlaczego?

Firma Coolest przeprowadziła na crowdfundingowym serwisie Kickstarter jedną z najbardziej imponujących kampanii. Zebrała na produkcję swojej innowacyjnej, przenośnej lodówki 13 milionów dolarów, chociaż celem było 50 tys. Dziś tłumy wściekłych klientów dopytują "Gdzie nasz towar". Sprzedaje się świetnie... na Amazonie.

Kictstarter to serwis społecznościowy pozwalający wspierać różnego rodzaju inicjatywy biznesowe. Masz pomysł? Przekonaj ludzi, żeby dali ci pieniądze na jego realizację.

Użytkownicy serwisu starają się nie być naiwni i wspierają projekty innowacyjne - dzięki którym kupią coś, czego w sklepie nie ma. Właśnie takim produktem jest przenośna lodówka Coolest. Intrygująca gra słów (Coolest Cooler) skrywała ciekawy produkt: lodówka ma wbudowany blender do kruszenia lodu, pozwala więc robić drinki. Ma wbudowaną ładowarkę, ma pikniku nie trzeba więc martwić się o rozładowanego iPhone'a. Wbudowany głośnik Bluetooth pozwoli rozkręcić imprezę. Twórcy nie zapomnieli też o otwieraczu do butelek, podajniku na talerzyki, schowku na telefon.

Nic dziwnego, że Cooler zamiast poszukiwanych przez producenta 50 tys. dol. zebrał ponad 13 mln. dol. Kampania była drugą pod tym względem w historii Kickstartera.

Gdzie nasz towar? Na Amazonie

Użytkownicy Kickstartera nie otrzymali jednak ufundowanego produktu, chociaż termin jego dostarczenia minął w lutym tego roku. Producent tłumaczy swoje problemy strajkiem dostawcy silnika do blendera. Znalezienie zastępczego zajęły długie miesiące. Prezes Coolest obiecuje, jak wyjaśnia The Verge, że użytkownicy Kickstartera otrzymają swój towar w kwietniu 2016. W końcu zapłacili za niego nie mniej niż 185 dol.

Użytkownicy serwisu są jednak wściekli, bo Cooler jest dostępny... na Amazonie. Kosztuje tam 499 dol. i świetnie się sprzedaje.

Kickstarter

Fot. Coolest

 

Rozczarowani użytkownicy Kickstartera donoszą na Amazonie, że produkt nie spełnia kryteriów, których spełnienie obiecywał producent. Nie jest produkowany w USA, a importowany. Nie potrafi utrzymać niskiej temperatury odpowiednio długo, jest wykonany z kiepskich materiałów.

Firma Coolest najwyraźniej nie udźwignęła swojego sukcesu. Nie była w stanie dostarczyć tego, co obiecała. Sprzedawanie produktu na Amazonie w zawyżonej cenie jest chyba próbą zdobycia dodatkowych środków.

Wspierając inicjatywy na Kickstarterze trzeba liczyć się z tym, że nie uda się ich zrealizować. Czasami przez małe doświadczenie twórców projektu, czasami przez to, że produkt po prostu nie może powstać.

Więcej o:
Komentarze (5)
Ich celem było 50 tys. dol., zebrali 13 mln. Klienci wściekli. Dlaczego?
Zaloguj się
  • fakit.pl

    Oceniono 14 razy 2

    Ach ci szaleni Amerykanie!

  • jayamez

    Oceniono 13 razy 3

    Czy ktoś jeszcze pomyślał po przeczytaniu nagłówka na głównej, że chodzi o Star Citizena? :D

  • littlekazio

    Oceniono 30 razy 6

    Wystarczyc uwazac na fizyce w podstawowce, zeby wiedziec ze taka "lodowka"
    chlodzi tylko ciut lepiej niz plastikowe wiadro z kostkami lodu. O ile lepiej ;)
    GOlenie frajerow po prostu.

  • archibart

    Oceniono 36 razy 36

    Jestem ciekawy jak do całej sytuacji odnosi się amerykańskie prawo i regulamin Kickstartera? Bo dla mnie to nic innego jak wyłudzenie pieniędzy. Poprosiłem ludzi o pieniądze na pewny produkt. Jeśli by mi nie wyszedł to bym go w ogóle nie sprzedawał i powiedział, że się nie udało. A tutaj wzięli pieniądze wyprodukowali lodówkę i sprzedają ją komuś innemu po cenie znacznie wyższej.
    Dla mnie to zwykłe wyłudzenie...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX