Google kończy eksperymentować. Samosterujące samochody mają konkurować z Uberem

Google ogłosił, że jego samosterujące się samochody przestają być projektem badawczym, a przekształcają się w projekt biznesowy. Ktoś w Uberze upuścił kubek z poranną kawą czytając tę wiadomość? Raczej nie. Dlaczego?

Zobacz też: Czy ta firma sprawi, że elektryczne samochody staną się popularniejsze?


Samosterujące się samochody Google mają wkrótce szansę zacząć świadczyć normalne usługi.  Google (powinniśmy używać w tym kontekście nazwy Alphabet, ale nie możemy się przyzwyczaić) ogłosił, że jego projekt przechodzi z etapu badawczego do biznesowego. Oznacza to, że Uber, społecznościowa taksówka powołana do życia w 2009, będzie mieć poważnego rywala. Poważnego, bo posiadającego gigantyczne środki na inwestycje i marketing oraz spore doświadczenie.

Bloomber Business twierdzi, że Google chce rozpocząć komercyjną działalność samosterujących się pojazdów Google od obsługi uczelni, kampusów, baz wojskowych i kompleksów biurowych. Jest to o tyle mądre posunięcie, że tak naprawdę Google będzie mógł twierdzić, że prowadzi usługi komercyjnie i dalej eksperymentować - z dala od zatłoczonych miejskich ulic.

Być może jednak Uber nie ma się czego obawiać. Kilka lat intensywnego rozwoju zapewniło firmie solidną pozycję - ma 1,1 miliona kierowców w 363 miastach świata. Każdego dnia pobiera prowizje za trzy miliony kursów. Poza tym Uber opiera się na innym modelu biznesowym - w tej chwili by obsługiwać klientów nie musi inwestować w produkcje tysięcy drogich, bo autonomicznych pojazdów. Chociaż wiadomo, że firma również jest zainteresowana takimi pojazdami (z autonomicznym kierowcą nie trzeba się dzielić).

Na bezpośrednie starcie pomiędzy Google a Uberem zapowiadało się już od dawna - już w lutym było wiadomo, że Google testuje aplikację służącą do zamawiania autonomicznych samochodów. Wkrótce przekonamy się, czy konsumenci są gotowi na masową skalę korzystać z autonomicznych pojazdów. Dziś jeszcze nie wiadomo jak tego tupu pojazdy sprawdzą w warunkach normalnej rynkowej rywalizacji. Może okaże się, że są zbyt powolne, albo trzeba na nie długo czekać?

Twitter

Fot. Twitter (za Independent.co.uk)

 

Konkurencja obu firm jest też ciekawa pod innym względem: Google chce być jak Uber, a Uber jak Google. Kto zwycięży w tym wyścigu o nowy standard w komunikacji? Zobaczymy.

[ za The Verge ]

x


G5 H850 Dual

Galaxy S7 64GB
Height 149.4mm (5.88") 143.4mm (5.65")
Width 73.9mm (2.91") 70.8mm (2.79")
Depth 7.7mm (0.3") 6.9mm (0.27")
Dimension 149.4x73.9x7.7mm (5.88x2.91x0.3") 143.4x70.8x6.9mm (5.65x2.79x0.27")
Weight 159gr (5.61oz)
Form Factor Candy Bar Candy Bar
Display Resolution 1440x2560px 1440x2560px
Display Size 66x118mm (2.6x4.65") ~554PPI 64x113mm (2.52x4.45") ~576PPI
Display Diagonal 5.3" 5.1"
Display Type 16M IPS 16M Super AMOLED
Input Capacitive Touchscreen Capacitive Touchscreen
Vibration Available Available
Chipset Qualcomm MSM8996 Snapdragon 820
Processor 2 Cores @ 2.15GHz Qualcomm Kryo & Low Power 2 Cores @ 1.6 GHz Kryo 8 Cores @ MHz
Internal Memory 32GB 32GB
External Memory microSD
Camera Resolution 16 Megapixel
Camera Flash LED Dual LED
Secondary Camera 8 Megapixel Available
Other Functionalities Digital Compass
Fingerprint Scanner
Accelerometer
Gesture Control
Light Sensor
Proximity Sensor
Barometer
Color Spectrum
Digital Compass
Fingerprint Scanner
Heart Rate Monitor
Accelerometer
Gesture Control
Proximity Sensor
Barometer
Wireless Charging
Speaker Mono Mono
Battery Capacity 2800mAh
Battery Type Non-removable Battery
WiFi Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth v4.0 v4.0
Positioning System Integrated GPS Integrated GPS
Audio Output 3.5mm jack 3.5mm jack
Radio FM
Infrared Infrared
Network Compatibility GSM 1800, 1900, 850, 900
UMTS 900, 850, 2100, 1900
HSPA 900, 850, 2100, 1900
LTE 1800+(3), 2600(7), 850(5), 900(8), 2100(1), 700(17), 850+(26)
GSM 1800, 1900, 850, 900
UMTS 900, 850, 2100, 1900, 1700
HSPA 900, 850, 2100, 1900, 1700
SIM Cards Nano Nano
GPRS Available Available
EDGE Available Available
Price Range $692 - $845 (?536 - ?655) $744 - $909 (?577 - ?705)
Published On February 2016 January 2016


LG G5 vs Samsung Galaxy S7

 

Więcej o:
Komentarze (12)
Google kończy eksperymentować. Samosterujące samochody mają konkurować z Uberem
Zaloguj się
  • paseo

    Oceniono 3 razy 3

    Taka jest wlasnie przyszlosc,taka prognozuje Elon Musk.Nikt nie ebdzie jezdzil wlasnymi autami ,bo po co ??Przywola sie pierwsze wolne z automatycznym kierowca,poda cel i zaplaci karta lub tym co wowczas bedzie.W USA juz teraz sa cale odcinki autostrad,na ktorych kursuja automatyczne TIR'y ,takze z przyczepami i nikt sie nie dziwi.I o ile zprzyjemniej bedzie jecha z robotem nie bedac zmuszanym do glupich rozmowek i sluchajc tej muzyki ktora sie samemu wybierze ! Za 20 lat to juz bedzie normalne i powszechne.Obecna sytaucja w miastach z prywatnymi autami to juz drogha do nikad i bez wyjazdu.Nie pomagaja juz nawet takie patenty jak w Tokio,gdzie mozna zarejestrowac auto dopiero wtedy,gdy sie wskaze dla niego miejsce postojowe.

  • naiwny_debilek

    Oceniono 2 razy 2

    Ale my, tu w Polsce, będziemy już patrzeć na te cuda przez szybkę, miedzy jedną a drugą obowiązkową modlitwą, wspominając okres dwudziestopięciolecia wolności, i marząc po cichu o tym, że któregoś dnia mury runą...

  • Arthur Sobe

    Oceniono 22 razy -16

    Google i Uber mogłyby połączyć siły i razem stworzyć coś wspaniałego, no ale po co? Lepiej się nawzajem zagryzać i kminić jak tu dojebać konkurencji, zgodnie z zasadami wolnego ryneczku... Co za świat...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX