Samsung wciąż liderem sprzedaży smartfonów. Ale Huawei szybciej rośnie

Samsung pozostaje największym dostawcą smartfonów na świecie. Ale ma spore powody do zmartwień.

Firma badawcza IDC podsumowała sprzedaż smartfonów za ubiegły rok. Sprzedano ich więcej - 1,43 miliarda, rok wcześniej wynik ten wynosił 1,3 miliarda. Ostatni kwartał minionego roku był również lepszy dla producentów - sprzedano w nim 399,5 mln urządzeń. W 2014 było to 377,8 mln).

Wyniki za czwarty kwartał 2015

IDC

Fot. IDC

Królem zestawienia znów jest Samsung. Koreański gigant sprzedał w ostatnim kwartale 85,6 mln smartfonów, uzyskał udział w rynku na poziomie 21,4% co oznacza wzrost o 14%. Na drugim miejscu rankingu sprzedaży znalazł się Apple - iPhone'y kupiło 74,8 mln konsumentów, co daje 19,7% udziału w rynku. Tym razem wzrost jest jednak mizerny - wynosi zaledwie 0,4%.

Przeczytaj też: 9 najbardziej kultowych telefonów

 

Na szczególną uwagę zasługuje Huawei. Chiński koncern sprzedał 32,4 mln urządzeń, co przełożyło się na 8,1% udziału w rynku. Najważniejsza jest jednak skala wzrostu, która wyniosła za czwarty kwartał  37% rok do roku. W tej kategorii Huawei rozkłada Samsunga na łopatki.

Wyniki za cały rok

IDC

Fot. IDC

 

Osiągnięcia Lenovo są jeszcze lepsze kiedy porównamy wyniki całoroczne. Tu firma odnotowuje 43% wzrostu (106,6 mln sprzedanych urządzeń). Wynik Apple jest lepszy niż kwartalny - wzrost wynosi 20% (231,5 mln sprzedaych smartfonów). Samsung znów jest w rankingu pierwszy, bo sprzedał 324,8mln smarfonów, ale wynik ten jest o zaledwie 2,1% lepszy niż przed rokiem.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę jak bardzo urośli inni azjatyccy producenci - Lenovo o 24,%, Xiaomi o 22,8% - zasadnym staje się pytanie kiedy Samsung straci tytuł króla smartfonów? Największe szansę, by mu go odebrać ma Apple, firma jednak nie ma najlepszych prognoz na najbliższe kwartały. Z analiz wyraźnie jednak widać, że mniejsi producenci radzą sobie coraz lepiej, chociaż nie wszyscy. W zestawieniu brakuje znacznie bardziej liczącego się na rynku HTC, którego udziały szacowane są dziś na 2-3%. LG, z udziałem wynoszącym ok. 5%, również wynikami nie zachwyca.

Co przyniosą kolejne lata? Osłabienie Samsunga i dynamiczny wzrost popularności Huawei ? Wszystko jest możliwe.

[ za  technewstoday.com ]