Google uruchomił sklep z aplikacjami dla biznesu

Google uruchomił właśnie swój Apps Marketplace - sklep z aplikacjami w którym użytkownicy będą mogli zaopatrzyć się w różnego rodzaju narzędzia - począwszy od finansowych po zarządzanie.

 

 

 

Doniesienia o tym, że Google planuje podobny ruch pojawiły się już na początku lutego. Jak czytamy na blogu Google, zewnętrzni programiści będą mogli umieszczać tam i sprzedawać swoje aplikacje.

 

Sklep znaleźć można na stronie Google Apps Marketplace. Dodawanie aplikacji ma być niezwykle proste, obowiązywać ma do tego stała stawka w wysokości 100 dolarów, niezależnie od ilości dodawanych aplikacji. Google czerpać będzie 20% zysków ze sprzedanych aplikacji.

 

Sklep z aplikacjami Google startuje wspierany przez 50 partnerów, stąd już można wybierać spośród zamieszczonych w nim narzędzi.

 

Google Apps Marketplace

 

Google od pewnego czasu usilnie stara się przekonać nie tylko poszczególnych użytkowników, lecz także przedsiębiorstwa, by zrezygnowały z tradycyjnych pakietów biurowych na rzecz Aplikacji Google. Jak mówili wczoraj przedstawiciele koncernu z Mountain View, obecnie dwa miliony firm postanowiło korzystać z pakietu aplikacji w chmurze.

 

Oznacza to, że narzędzia z Google Apps Marketplace mają szansę trafić do 25 milionów użytkowników. Aplikacje będą mogły nabywać (i pobierać, bo znajdują się wśród nich także darmowe narzędzia) osoby korzystające z wersji Premier, Standard i Education.

 

Po pobraniu, aplikacje integrują się ściśle z Gmailem, Kalendarzem czy Dokumentami Google.

 

Administratorzy witryn mogą w łatwy sposób znaleźć i zainstalować nowe oprogramowanie oraz zintegrować je z Google Apps

 

mówił wczoraj Vic Gundotra. Narzędzia znajdą się w Google Apps, co oznacza, że będą miały dostęp do danych w nich zawartych.

 

 

Jeszcze nie przejrzałam nawet większości aplikacji znajdujących się w nowym sklepie Google, ale sam pomysł bardzo mi się podoba. Jeśli okaże się, że narzędzia znacznie zwiększają funkcjonalność np. Dokumentów, to można będzie z mniejszym przekąsem rozmawiać o szansach Google na skuteczne konkurowanie z gigantem rynku aplikacji biurowych - Microsoftem.

 

Joanna Sosnowska

Więcej o: