Sprzedaż Nexus One - odpowiedź Google

Google, wywołany do tablicy informacją o słabej sprzedaży smartfonu Nexus One, wydał oświadczenie. Nie spodziewajcie się jednak rewelacji - zamiast podważenia zaprezentowanych informacji albo przyznania się do błędów dostaliśmy cyferki dotyczące czegoś innego i porcję marketingowego szumu.

 

Jesteśmy zadowoleni z poziomu sprzedaży Nexusa One i pozytywnego odbioru klientów. Aparat ten jest jedną z szybko rosnących marek wśród urządzeń z Androidem, które dystrybuowane są poprzez otwarty ekosystem Android. Nasi partnerzy rozsyłają dziennie 60 tysięcy swoich aparatów, w porównaniu do 30 tysięcy jeszcze trzy miesiące temu.

 

Dalej pojawia się uwaga, że rozważane są inne kanały dystrybucji niż tylko sprzedaż on-line, ale bez żadnych szczegółów, po czym szybko temat zmieniony zostaje na milszy:

 

Android Market udostępnia około 30 tysięcy aplikacji, co jest więcej niż podwojeniem wartości liczby programów w okresie ostatnich czterech miesięcy. Dodatkowo, zaobserwowaliśmy ponad trzykrotny wzrost sprzedaży aplikacji w tym samym, czteromiesięcznym okresie.

 

Wszystko oczywiście pięknie, ale zamiast gładkich słów o tym, jak to smartfony z Androidem dobrze się mają, wolałbym usłyszeć dlaczego ten jeden konkretny, Nexus One, przędzie tak słabo. Widocznie dane Flurry były bliskie prawdy, skoro Google nawet się o nich nie zająknęło.

 

[via Engadget]

 

Tomasz Andruszkiewicz

Więcej o: