H.264 to 66% internetowych materiałów wideo

Kodowanie H.264 jest coraz częściej stosowane. Serwis TechCrunch zaprezentował dane Encoding.com, dotyczące popularności różnych formatów internetowych materiałów wizualnych.

 

Encoding.com to serwis, który zakodował 5 milionów filmów dla takich klientów jak MTV Networks, WebMD, Brightcove, Nokia, MySpace czy Red Bull. Teraz podzielił się danymi z dwunastu miesięcy, pokazującymi popularność różnych sposobów zapisywania internetowych materiałów wideo. Widać z nich wyraźnie, że Flash (na wykresie Flv i Flash VP6) w ciągu roku zmniejszył swój udział z 69% do 26%, zamieniając się miejscami z H.264 (wzrost z 31% do 66%). Dane wyglądają wiarygodnie, w końcu wszystkie materiały YouTube można oglądać w H.264, a to około 40% zasobów internetowego wideo, Nie jest może tak, że oprócz H.264 nic nie istnieje (jak chciałby Steve Jobs) ale przewaga i, co ważniejsze, trend są bardzo wyraźne.

 

[via TechCrunch]

 

Tomasz Andruszkiewicz

Więcej o: