Google w końcu ujawnia, ile zarabia na reklamach

Google po raz pierwszy podaje do publicznej informacji, jakie marże obowiązują w systemie AdSense.

 

 

We wpisie na blogu koncernu czytamy, że marża zależna jest od rodzaju reklamy. A raczej od miejsca, w którym się ona pojawia. W ten sposób wyróżnić można AdSense dla treści, AdSense w wyszukiwarce, czy dla aplikacji mobilnych.

 

Google podał marże jedynie dotyczące tych dwóch pierwszych rodzajów reklam. Okazuje się, że przy AdSense dla treści 68% zysków przeznaczonych jest dla strony na której wyświetlane są "Reklamy Google". Stawka ta jest stała. W przypadku AdSense w wyszukiwarkach, reklamodawca zyskuje 51%.

 

Jednak, jak zauważa Search Engine Land, dane te dotyczą podmiotów zakładających sobie samodzielnie konto w programie AdSense. Znaczni gracze rynkowi negocjują z Google stawki indywidualnie.

 

Koncern z Mountain View zapowiada, że w przyszłości możemy się spodziewać przedstawienia kolejnych marż AdSense dotyczących pozostałych programów.

 

Joanna Sosnowska