Time Warner i NBC Universal zostają przy Flashu

Apple może być wart na giełdzie więcej niż Microsoft, ale okazuje się, że nie przekłada się to bezpośrednio na zdolności perswazji. Jak można przeczytać we wczorajszym New York Post, kilka dużych grup medialnych, w tym Time Warner i NBC Universal powiedziało Apple, że nie mają zamiaru rezygnować z Flasha tylko po to, aby można było oglądać udostępniane przez nie materiały na iPadzie. W sumie nie jest to specjalnie zaskakujące, Time Warner to największa grupa medialna świata, przekonwertowanie wszystkich udostępnianych przez nią materiałów wideo byłoby logistycznie skomplikowane.

 

Tablet Apple'a jest wprawdzie hitem rynkowym, ale oznacza to tylko tyle, że niedługo pojawi się bogata oferta konkurencyjnych tabletów, które, w przeciwieństwie do produktu z Cupertino, będą obsługiwać Flasha. Również planowane wejście na rynek Google TV osłabia pozycję przetargową Apple. Najwyraźniej wystarczająco, aby Time Warner i NBC w sporze Apple versus Adobe postawiły na tę drugą firmę.

 

Leszek Karlik