Karta graficzna z najmniejszym lagiem

Tegoroczne targi Computex w Taipei obfitują w nowinki na polu grafiki komputerowej. Tym razem prezentujemy hybrydę karty graficznej oraz sieciowej. Dzięki niej gry zawsze będą miały pierwszeństwo w dostępie do Internetu.

 

Lagi, czyli opóźnienia transferu danych zawsze były zmorą graczy, którzy wykorzystywali sieć. Co prawda aktualnie w znaczącym stopniu mniejszą niż miało to miejsce jeszcze 10 lat temu, ale problem nigdy nie został do końca rozwiązany.

 

Koprodukcja firm Bigfoot (rozwiązania sieciowe) oraz TUL (karty graficzne PowerColor) powołała do życia prototyp hybrydy, łączącej kartę sieciową Killer 2100 Gaming oraz grafikę ATI Radeon z serii 5000. Całość w jednej zamkniętej obudowie, łącząca się z komputerem za pomocą tylko jednego gniazda PCI Express.

 

Wykorzystując Killer DNA Technology, karta będzie rozpoznawała, które dane ustawiane w kolejce do wysyłki pochodzą z gry i te właśnie będą miały pierwszeństwo. Ma to znacząco obniżyć opóźnienia, pozostawiając kwestię wygranej wyłącznie umiejętnościom potencjalnego użytkownika.

 

Czekamy na kolejne hybrydy. Może karta graficzna z płytą główną? A nie... to już było.

 

[via Engadget]

 

Łukasz Cichy

Więcej o: